UX Ölçümlerinizi Ve SEO’yu Nasıl Etkiler?

webtures_blog_banner

Arama motoru optimizasyonu (SEO), son on 15 yıl boyunca muazzam değişiklikler yaşamıştır. SEO ilk kez, web yöneticilerinin arama sonuçlarını manipüle edebildiklerini ve hedef anahtar kelimelerini web sitesi içerisinde çoğaltma olarak bilinen bir uygulama olduğu ortaya çıktı.

Google ve Bing, farklı düzeylerde önem taşıyan yüzlerce farklı faktörü kullanarak web sitelerini sıralamakta ve kullanıcılarına yüksek kaliteli arama sonuçları sağlamaya yardımcı olmaktadır. Hedef anahtar kelimeler takip edilirken kaliteli geri dönüşler elde etmek hala önemlidir. Fakat gün geçtikçe bunlar yapbozun daha küçük bir parçası haline geliyor. Arama motorları artık web sitenizin belirli bir arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu belirlemek için veriye dayalı faktörleri kullanıyor. Bunlar kullanıcı ara yüzünün ölçtüğü web ara yüzünüzün kalitesi gibi faktörleri içerir ve bu kullanıcı deneyiminin (UX) devreye girdiği yerdir.

kullanıcı deneyimi

Kullanıcı Deneyimi (UX) Nedir?

Kullanıcı deneyimi, kullanıcıların bir web tasarımını nasıl algıladıkları ve etkileşime geçtiklerini inceler. Ana amacı kullanıcı odaklı bir web deneyimi oluşturmaktır.

Etkili UX tasarımı, kullanıcılarınızın aradıklarını bulmalarına yardımcı olur. Ayrıca, kitlenizin ilgisini çekmeye de yardımcı olur. Bu Google ve Bing arama sıralamalarında kullandığı çeşitli kullanıcı metrikleri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. İlgi çekici bir kullanıcı deneyimi yaratmaya odaklanmak, arama sıralamanızda aşağıya doğru bir etkiye sahip olacaktır. Kitlenizi mutlu ettiğinizde Google ve Bing’i mutlu edersiniz.

En Önemli Kullanıcı Katılım Metrikleri Nelerdir?

Burada birçok metrik vardır fakat arama sıralamanızda en fazla etkiye sahip olan birkaç tane vardır. Bunlar, web sitenizin kitlenizle ne kadar iyi etkileşim kurduğunu ölçer.

  • Hemen çıkma oranı: yalnızca bir sayfa görüntülendikten sonra hemen çıkış yapan web kullanıcılarının yüzdesini bildiren bir metriktir. Bu genelde ana sayfa ya da bir açılış sayfasıdır. Hemen çıkma oranı yüksek ise, kullanıcıların aradıklarını bulamadıkları ve yalnızca ilk sayfayı ziyaret ettikten sonra gittikleri anlamına gelebilir.

Hemen çıkma oranının yüksek olmasında en sık karşılaşılan nedenler, zayıf web tasarımı, UX tasarımı, alakasız veya zayıf biçimlendirilmiş içerik ve yavaş site hızı diğer etkenler arasındadır.

  • Sayfa bekleme süresi: arama motorlarının göz önünde bulundurduğu ikinci bir metrik, kullanıcılarınızın web sitesinde geçirdiği süredir. Buna bekleme süresi denilmektedir. Arama motorları, kullanıcıların bir sayfada ne kadar meşgul olduklarının bir göstergesi olarak harcadıkları süreyi dikkate alır. Yüksek bekleme süresine sahip olmak, içeriğin ilgi çekici olduğunu ve kitlenizle alakalı olduğunu gösterir.

Yüksek bekleme süresi sağlamanın kolay bir yolu, kitlenizi meşgul edecek ve kullanıcı metriklerinizi olumlu etkileyecek anlaşılır ve alakalı içerik oluşturmaya odaklanmaktır.

Kullanıcı deneyimi, herhangi bir SEO kampanyasının öncelikli bir değerlendirmesi olmalıdır. UX tasarımı, arama motorlarının kullanıcı etkileşimini izlemek için kullandığı çeşitli metrikler aracılığıyla SEO sırlamalarınız üzerinde doğrudan ve güçlü bir etkiye sahiptir.

UX Ölçümlerinizi Ve SEO’yu Nasıl Etkiler? İle Benzer Yazılar

microsoft-clarity-nedir

Microsoft Clarity web sitenizin kullanıcı davranışlarını derinlemesine anlamanızı sağlayan ücretsiz bir analiz aracıdır. Kullanıcıların sitenizde nasıl gezindiklerini, hangi alanlara en çok ilgi gösterdiklerini ve kullanıcı deneyimini nasıl iyileştirebileceğinizi gösterir. Microsoft Clarity Nedir? Microsoft Clarity web site sahipleri ve geliştiricileri için

Sezi Yazgan

webtures_blog_banner

Kullanıcı deneyimi, ürününüzün değerinin gözle görülür derece artmasını sağlayabilecek bir hizmettir. Süreç, ürününüzün kullanıcı deneyimi yönüne ve değerine yönelik kapsamlı analizini içerir. Kullanıcı Deneyimi değerlendirmesi sayesinde, ürününüze zarar verebilecek sorunları tespit edebilecek ve bunları düzeltmek için çözümler üretebileceksiniz.Bu hizmetin sorunlarınızın

Kaan Gülten

webtures_blog_banner

Bir şirket işletiyorsanız ve mevcut bir ürünü geliştirmek veya yeni bir ürün oluşturmak istiyorsanız, muhtemelen kendinize “Ürünün başarılı olması için onu nasıl geliştirebilirim?” Diye soruyorsunuzdur. Ancak sizin fikriniz ve kullanıcı algısı farklı olabilir. Bu nedenle, anlamsız çalışmalardan ve kaynak israfından

Tolgahan Öz

loader