Web Sitelerinde Kullanıcı Davranışı İstatistikleri

Web Sitelerinde Kullanıcı Davranışı İstatistikleri

Web sitelerinde ziyaretçilerin davranışlarını gözlemlemek ve beklentilerini karşılayabilmek, o web sitesinin amacına ulaşmasında ve ziyaretçi sadakatinde önemli rol oynar. Özellikle bir firmanın ürün ya da hizmetlerini tanıtan veya kazanç amaçlı kurulan bir web sitesiyse, kullanıcıların davranışlarını gözlemlemek ve beklentilerini karşılamak çok daha fazla önem kazanıyor.

KoMarketing, kullanıcıların davranışları ve beklentilerinin neler olduğu yönünde bir araştırma yapmış. Bu araştırmada yer alan unsurlara dikkat ederek, hedeflenen tanıtım ya da kazanca ulaşmak mümkün. Şimdi bu araştırma ve sonuçlarına beraber bakalım.

Kullanıcı Davranışı İstatistikleri

*Bir firmanın web sitesini ziyaret eden kişilerin yüzde 47’sinin ilk yaptığı şey, firmanın ürün ya da hizmetlerinin yer aldığı sayfalara girmek oluyor.

*Aynı şekilde ziyaretçilerin yüzde 86 ‘sı da firmanın ürünlerine ya da hizmetlerine dair bilgileri web sitesinin ana sayfasında görmek istiyor. Dolayısıyla ana sayfada ürün ya da hizmetlere dair en azından özet niteliğinde bir bilgi verilmesi, ayrıntılı bilgiler için yine ana sayfadan bağlantı görmek kullanıcıların yüzde 86 ‘sının arzu ettiği bir unsur.

*Bir firmanın web sitesi sahibi olmasındaki ana amaçları arasında ürün ya da hizmetlerini tanıtmak, bazı yasal zorunluluklar geliyor fakat en önemli unsur müşterilerin ya da potansiyel müşterilerin firma ile iletişim kurmasını sağlamak. Bu nedenle ziyaretçilerin yüzde 64 ‘ü iletişim bilgilerini site içerisinde aramak ya da bir sayfaya gitmek yerine direkt olarak ana sayfada görmek istiyor.

*Firma hakkında bilgi sahibi olmak da ziyaretçilerin istediği bir unsur. Dolayısıyla ziyaretçilerin yüzde 52’si ana sayfada firma hakkında bilgi veren bir yazıyı görmek ya da firma hakkında bilgi sahibi olabileceği hakkımızda sayfasına kolaylıkla ulaşabilmek istiyor.

*Ziyaretçilerin yüzde 50 ‘si ise site içinde kaybolmamaları ve aradıkları sayfalara kolaylıkla ulaşabilmeleri için sitede mutlaka navigasyon menü olması gerektiğini düşünüyor.

*Navigasyon menü de ya da herhangi bir sayfada yer alan bağlantıdan ana sayfaya dönme imkanı sunulması yüzde 36 ‘lık kesim için yeterli değil. Çünkü ziyaretçilerin yüzde 36 ‘sı ana sayfaya dönebilmek için web sitesinin logosuna tıklamak istiyor.

SONUÇ

Netice olarak web siteleri, web tasarımcının ya da web sitesi sahibinin zevkine veya kişisel isteklerine göre yapılamaz. O web sitesini kullanacak olan ziyaretçilerin kullanım kolaylığı ve beklentileri doğrultusunda bir web sitesi yapılması gereklidir. Ancak bu şekilde amaçlanan kazanç ya da tanıtım oranına daha kolay ulaşılabilir.

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.