Yapay Zeka, E-Ticareti Nasıl Etkiliyor?

Webtures

Yapay Zeka, E-Ticareti Nasıl Etkiliyor?

Bu yıl herhangi bir dijital pazarlama ya da e-ticaret konferansına katılırsanız, yapay zekanın gündemde olduğunu göreceksiniz. Konuşmacılar yapay zeka hakkında bilgilendirmede bulunuyor, yapay zeka satıcıları satışlarını yapıyor ve katılımcılar ise sadece buna ayak uydurmaya çalışıyor. Eğer yapay zeka, markanız için çok karmaşık değilse ve siz bu yapay zeka tartışmalarından uzaklaşıyorsanız kaçıyorsunuz demektir.

Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi

E-ticaret için farklı zeka seçeneklerini keşfetmeye başlamadan önce terminolojinin anlamının bilinmesi gerekiyor. Bilmeniz gereken birkaç terim:

Yapay zeka (Al): bir robotun normalde insanların yapabilecekleri görevleri tamamlayabilme yeteneğidir. Yapay zeka, bir robot karar vermek için bir dizi kuralı izleyebildiğinde ortaya çıkmaktadır.

Makine öğrenimi: bir robotun kendi kurallarını yapma ve daha iyi sonuçlar elde etmek için bir algoritma geliştirebilme yeteneğidir.

Makine öğrenimi genellikle yapay zekanın bir alt kümesi olarak kabul edilir. Tipik olarak, geliştiriciler bir robotun (Al) takip etmesi için bir algoritma oluşturacak ve robotun kendi kurallarını oluşturması için makine öğrenme yeteneklerini geliştirecektir.

E-ticaret için kolay ve uygun fiyatlı yapay zeka (AL)

Yapay zekanın e-ticaret stratejinize nasıl yardımcı olabileceğini anlamanın bir sonraki adımı, yapay zekadaki yatırımların pahalı ve karmaşık olduğu düşüncesini ortadan kaldırmaktır. Sitenizde yapay zekayı kullanmak için tekerleği yeniden icat etmenize gerek yok, pek çok şirket yapay zeka araçlarını web sayfalarında kullanmayı deniyor.

2017’de işletmelerin %60’ından fazlası bazı biçimlerde yapay zeka araçlarını kullandı. Bu işletmelerden sadece %77’si de pazarlama ve satış süreçlerini geliştirmek için kullanıyor. Siz de bir dizi testten sonra, müşteri deneyimini iyileştirmek ve e-ticaret satışlarını artırmak için farklı seçenekleri keşfetmek üzere yapay zeka bütçenizi genişletebilirsiniz.

E-ticaret markaları yapay zekayı nasıl kullanıyor?

Yapay zekayı, rahatlık düzeyine göre ve web sitesi iyileştirme hedeflerinize bağlı olarak kullanabileceğiniz çeşitli yolları vardır.

  • Genellikle birlikte satın alınan veya alternatif olarak sunulan ürünlerle müşteri önerilerini iyileştirebilirsiniz.
  • Satış ekinize daha fazla bilgi sağlamak için müşteri hizmetleri deneyimlerinizi chatbotlarla otomatikleştirebilirsiniz.
  • Müşteri etkileşimlerine ve bilgilerine dayanarak otomatik etkileşim e-postaları ve bilgileri gönderebilirsiniz.
  • Müşterilerini hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve büyük veri analizlerini ile ürünlerinizi nasıl pazarlayacağınızı öğrenebilirsiniz.
  • Yorum ve sorulara yanıt vermenize yardımcı olması için kullanıcıların markanız hakkında online olarak neler söylediklerini dinleyebilirsiniz.

Yapay zekaya yatırım yapmaya nereden başlayabilirsiniz?

Yapay zeka yatırımlarına hazır olduğunuzda başlamak zor değildir. Aslında muhtemelen farkında olmadan bazı yapay zeka araçlarını kullanıyorsunuz.

Siteniz WordPress tabanlı ise, web sitenizi geliştirebilmek için bazı yapay zeka araçlarını keşfedebilirsiniz. Bunlardan bazıları, spam’ı tespit etmek, sahte yorumları silmek ve müşteri katılımını artırmak için ürün veya yayın önermektir.

Siteniz için sonrasında Shopify uygulama mağazasını tercih edebilirsiniz. Makine öğrenimini kullanan ve e-ticaret deneyiminizi artıran uygulamalar için düzinelerce sonuç vardır. Web sitenizdeki sorunlu bir alana odaklanabilirsiniz veya bir yapay zeka aracını halihazırda sahip olduğunuz mevcut bir ürüne karşı test edebilirsiniz.

E-ticaret sitenizi tamamen robotlara teslim etmek zorunda değilsiniz. Farklı makine öğrenim araçları kullandığında istediğiniz sonuçları göremiyorsanız değişiklik yapabilir veya geri çekilebilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.