Yapay Zekanın Gelecekte E-ticareti Etkileyebileceği Olası Alanlar

Birçok fütürist dinliyoruz. Gelecek hakkında bazen heyecan verici olabiliyor bazen ise tedirgin dahi edebiliyor. Hayal dünyasının ulaşabileceği noktalar sınırsız olacağı için yapay zekanın da yapabileceklerini düşünmen edemeyiz. Peki, E-Ticareti bu durum nasıl etkileyebilir.

E-Ticaret ile ilgili önce birkaç kavramı hatırlatalım.

  1. Lojistik
  2. Müşteri deneyimi.
  3. Ürün deneyimi.

Hepimizin şöyle hayal dünyasına dokunmaya çalışalım. Kriz anında bir parmak şıklatma hareketi ile istediğimizi almak isteriz. Canınız bir şeyler çekti ve bir hareket ile kapımızda bulduk. Şuan için bunu yapmaya başladık bile. Fakat bunu bir göz hareketi ile yapsak nasıl olurdu? Mesela yemek yaparken bir eksiğini gördüğünde, eksik dediğin malzeme kapında bitse harika olmaz mı?

Televizyonlar, telefonlar, sosyal medyalar yapay zekânın en ciddi örnekleri. Telefonların tamamen kişileşmesi ve hayati tüm fonksiyonların saatlerde dahi olmasıyla birlikte çok başarılı bir hayat dokunuşu görebiliyoruz.

Amazon, Microsoft, and the Future of Automated Grocery | Seattle Met

Hayatı kolaylaştıran yapay zeka örneklerinin farklı bir türü ise droneler. Neredeyse e-ticaretin lojistik soruna çok iyi bir giriş yapan drone teknolojileri ürün gönderimi konusunda geliştirilmeye devam ediyor. Canınızın pizza çektiği anda, robotik taşıyıcıların sizlere pizzanızı getirmesi, havadan kargonuzun inmesi yapay zekanın inceliklerinden olacak.

İletişim ile ilgili e-ticaret ürünlerine ve hizmetlerine sesli komut ve görüntülü komutlar ile de ulaşabilir. Geleceğin e-ticaretinde en çok uygulanacak ve tercih edilecek olacağına şimdiden eminiz. Yapay zeka, sadece insanların yerine koyabileceğimiz bir unsur değil. Bu zamana kadar keşfedilmemiş olan birçok ihtiyacı da gidebilecek bir konumda olacaktır.

İnsanların temel tüketim, yaşamsal döngüleri, sağlık durumları ve eğitim durumları ile ilgili daha birçok alanda da yapay zekânın eticaret ile buluşmasını ön görebiliriz. Sağlıktan yola çıkacak olursak şuan kolumuzdaki saatler, saatte bir nefes almamız gerektiğini hatırlatıyor, daha üst versiyonlarında hareketsiz kaldığımızda acil kurumlarına iletişime geçebiliyor. Daha da gelişmiş olan teknolojilerde belki de kolumuzdaki saat başka rahatsızlıkları görebilecek, belki de saate gerek kalmadan, göz teması kurduğumuz her alanda bize destek olabilecek. İşte bu ihtiyaçların doğduğu her alanda e-ticaret için yeni satış kanalları, farklı formatlarda iletişim biçimini oluşturacak. Buna dünya da en iyi örneklerden amazon ve amazonun ilerlediği teknolojileri örnek gösterebiliriz. Buzdolabında olan bir magnet butona basmanızla deterjanın yarım saatte evinize teslim edilen teknolojiyi hatırlatmak istedik.

Genellikle özellikle Türkiye’mizde hissedeceğimiz yapay zekanın sahası lojistikte olacaktır. Diğer ülkelere göre hızla gelişen bir periyod izleyen lojistik sistemlerimiz, esasında çok büyük ölçekli markaların depolarında, tedarik zincirlerinde ve bireysel teslimat biçimlerinde yapay zekanın nimetlerinden oldukça fazla yararlanıyor diyebiliriz. Endüstri 4.0 ile hayal sınırlarını zorlayan endüstri 5.0 yakalanması gereken en ciddi hedeflerdir. Birçok gelişmiş lojistik ve endüstri sanayileri kripto teknolojileri ile de haberleşmeye başlayacak. Sistemler sınırları zorladıkça kullanılacak olan birçok geleneksel sistemler ortadan kalkacak, kripto gibi yeni teknolojiler hükmetmeye başlayacak.

Mağazasında üç robotla 7/24 hizmet sunuyor - Endüstri Medya ...

Ürün deneyiminde ise yeni alışkanlıklar söz konusudur. Örnek verecek olursak şuan için hazır tüketim konusunda oldukça yüksek bir ivme görülüyor. Çin gibi aşırı nüfusu olan ülkelerde hazır gıdaların satışı için tamamen robotlardan oluşan ve yine elinizi cebinize atmadan QR ile ödeme yaparak KIOSK lardan yemeklerinizi, ilaçlarınızı alabiliyorsunuz. Huawei ise daha çok yakın zamanda corona etkisi ile mağazasının bir tanesini tamamen robotlardan inşaa etti. Yani telefonunuzu da robotlardan teslim alabileceksiniz. E hal böyle olunca e-ticaretin ulaşabileceği tüm alanlarda robotların dokunuşlarını çokça hissedeceğiz. Durum yapay zekanın sınırsız yeteneklerine sahip olmasından kaynaklıdır.

E-ticaretin yapay zeka ile olan süreçleri önümüzde ki yıllar içerisinde bizlere adım adım yaşatarak hissettirecek ve ulaşabileceği sınırlara yine büyük bir hayranlık duyacağız. Her geçen gün teknoloji anlamında büyük adımlar atılırken, sektör bağımsız olarak, uzay teknolojilerine kadar birçok alanda muhteşem haberleri almaya devam edeceğiz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.