Yerli Arama Motorlarının Devri

Yerli Arama Motorlarının Devri

Arama motoru kavramı milenyum çağının en önemli terimlerinden birisi haline gelmeyi başardı. Günümüzde neredeyse tüm internet kullanıcıları zamanın birçoğunu arama motorlarında sorgulamalar arayarak geçiriyor.

Türkiye’de arama motoru denildiğinde akla Google, Bing ve bir süre önce ülkemizde faaliyete başlayan Yandex gelir. Günde milyarlarca kez arama yapıldığını düşünürsek, bunu kusursuz ve en iyi şekilde gerçekleştiren arama motorları aslında bir gerçekten modern sanat ürünüdür. Saniyeler içerisinde karşımıza binlerce seçenek sunan arama motorları, teknoloji çağındaki en büyük yardımcımız. Zamanın çok önemli olduğu şu dönemler de ve bize bilgiyi en hızlı şekilde ulaştıran arama motorları   dünya giderek büyüyüp sonsuz bir okyanus haline geldikçe, arama motorlarının önemi de bir o kadar artıyor.

Bir dönemin efsanevi arama motoru Google artık sadece internet üzerinden hizmet vermiyor. Cep telefonu bile tasarlayan firma, şu anda dünya üzerinde medya kadar etkili ve güçlü bir kurum haline geldi. Google’ın bu gücünü son zamanlarda olumlu yönde kullanmadığını görüyoruz. Günümüzde tekel haline gelen Google, global markalar arasında liderliğini sürdürüyor. Bu durumdan rahatsız olan kullanıcılar ise tekele karşı alternatif arama motorlarını destekliyor. Birçok ülke Google’ın dünya genelindeki hâkimiyetine rakip olarak kendi arama motorunun geliştirilmesi için adımlar attı. Bunun ilk örneği; Şu anda Türkiye’de de hizmete giren Rus arama motoru Yandex oldu. Sonrasında bunu Çin takip ederek Baidu arama motorunu hizmete açmıştı.

Çin Hükümeti tarafından desteklenen arama motoru dünya çapındaki ünlü yazılımcı ve mühendisleri transfer ederek Asya’nın en iddialı arama motoru olmaya hazırlanıyor. Türkiye arama motorları pazarına %94 oranında Google hakim ve bu pazardan pay alabilmek için global örneklerinde olduğu gibi arama motorunu desteklemek üzere devlet tarafından artık destek verilmek zorunda. Çin ve Rusya tarafından devlet destekli geliştirilen arama motorları kendi ülkelerinde olduğu gibi dünya çapında da yavaş yavaş kendinden söz etmeye başladılar. Teknolojik Bilişim sektöründe yeni yatırımlar hedefleyerek internet de global bir ağ oluşturma yolunda ilerleyen Türkiye’de böyle bir girişim devlet tarafından tamamen desteklenerek Google gibi bir imparatorluğun karşısında başarı ile durabilir.  Türkiye gibi genç nüfusu fazla olan ülkelerde bilişim ve teknoloji çağı kendini en yüksek derecede hissettiriyor. Türkiye’nin bu konuda yaptığı bazı çalışmalar bulunsa da ne yazık ki yeterli değil. Ülke olarak bu yeni teknoloji çağında yerimizi sağlama almalıyız. Arama motorları gibi tüm dünyayı ortak payda da buluşturan iletişim mecraları kısa süre içerisinde 7’den 70’e tüm hayatımıza entegre olacak gibi gözüküyor.

Webtures Ajans Başkanı Kaan Gülten, katıldığı Sosyal Akıl programında arama motorları ile Türkiye’nin de milli kaynağını yurt dışına aktarmamak adına bir arama motoruna ihtiyacı olduğunu belirtti. Milyarlarca arama sorgusuna yetişecek kadar kapsamlı bir sunucu altyapısını, bu sorguları belirli algoritmalar eşliğinde kurgulayacak mühendisleri ancak devletin istihdam edebileceğini belirten Gülten, bunun ülke ekonomisine ciddi katkısı olacağını belirtti.

Programın tamamını izlemek için;  https://www.youtube.com/watch?v=XicVEe0eSLs

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medyanın Yeni Neferi: Gerçek Zamanlı Pazarlama başlıklı makalemizde Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Real-time Marketing Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.