444 4 915
444 4 915

Dönüşüm Optimizasyonu

Web sitede belirlenen makro ve mikro hedeflerin gerçekleştirilme oranının arttırılmasına yönelik yapılan çalışmalara dönüşüm oranı optimizasyonu denmektedir.

Online İtibar Yükseliş

Dönüşüm Oranı Nedir?

Web sitenizde belirlediğiniz hedeflerin ziyaretçileriniz tarafından gerçekleştirilme oranına dönüşüm oranı denilmektedir. Dönüşüm oranında belirlenebilecek hedefler her web sitesi ve sektör için farklılık gösterebilmektedir. Film-dizi sitelerinde ortalama oturum süresi, e-ticaret sitelerinde ürün/hizmet satışı ve medya sitelerinde reklamların tıklanması ziyaretçinin gerçekleştirebileceği hedeflere verilebilecek örneklerdir. Dönüşüm oranı optimizasyonu ise dönüşümü arttırmaya yönelik yapılan çalışmalardır.

Dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmaları makro ve mikro hedefler üzerinden gerçekleştirilir.

Makro - Mikro Hedefler

Web sitesi için belirlenen makro ve mikro hedefler olarak iki kategoriye ayrılır. Makro hedefler direkt dönüşüme yönelik olurken mikro hedefler makronun gerçekleşmesine tetikleyici hedeflerden oluşmaktadır. Örneğin; bir e-ticaret sitesi için ürün satmak makro hedef olurken e-posta bültenine kayıt olma mikro hedef olarak belirlenebilir.

Online İtibar Yükseliş
Online İtibar Yükseliş

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Süreçleri

  • Web sitesinde kullanıcıların gerçekleştirebileceği dönüşüm hedeflerinin belirlenmesi
  • Makro hedeflerde dönüşümü arttırabilecek deneyime sahip olabilmek için testlerin üretilmesi
  • Web site üzerinde belirlenen süre boyunca üretilen A/B testlerinin yayına alınarak yapay zeka destekli yazılımlar tarafından ölçümlenmesi
  • Dönüşümü arttırdığı tespit edilen deneyimin web sitenize uygulanması
  • Makro hedeflere bağlı olarak kullanıcı deneyimini ve ziyaretçi geri dönüşünü arttırabilecek mikro hedeflerin tespit edilerek test edilmesi
  • Dönüşüm oranını optimize testlerinde başarılı olan deneyim stratejisini web site genelinde uygulamak

Dönüşüm Oranı Hesaplaması Nasıl Yapılır?

Online İtibar Yükseliş

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Ne Kadar Sürmektedir?

A/B testlerinin süresi ve çıkartılan hedef sayısına bağlı olarak süre değişkenlik göstermektedir. Ortalama 3-6 ay süren çalışmalardır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonunun Web Siteye Katkısı Nedir?

Ürün/hizmet satabilmek için çeşitli kanallar üzerinden web sitenize trafik sağlarsınız. Kullanıcıların satın alma işlemini gerçekleştirmesi için en önemli aşama dönüşüm oranı optimizasyon diyebiliriz.

Google Adswords - 2

Dönüşüm Optimizasyonu Blog


Dönüşümlerinizi Arttıracak 5 Muhteşem Google Ads Optimizasyonu Her işletmenin dijital sektöre girmek istemesindeki amaç pazarladığı ürün ya da hizmetin satışını arttırmak ve satış hacmini büyütmektir. Trafik Çeken Başlıklar Nasıl Yazılır? İyi bir başlık sosyal medya paylaşımlarını yönlendirir ve hatta potansiyel müşteri yaratmaya yardımcı olur. Call to Action/CTA Butonu Nasıl Optimize Edilir? İnternet kullanıcılarının davranışlarını bir hedef (satış, üyelik vs.) doğrultusunda yönlendirmeye çalışan ifadelere “call to action“, Türkçe karşılı ile “eylem çağrısı” denir. Sesli Arama Dijital Pazarlama Temellerini Nasıl Yönlendiriyor? İnternet, toplumdaki yerini günlük yaşamın en önemli şeylerinden biri haline getirdi. İnternetin büyüklüğünün mucizesi, arama motorlarının inanılmaz teknolojisi tarafından sağlanmaktadır. Arama motorlarında, SEO’nun ortaya çıkmasıyla birlikte ilk sayfa ve en üstte yer alma dinamikleri değişmiştir ve değişmeye de devam ediyor. Anahtar kelime ile aramaların yanı sıra günümüzde artık sesli aramalar da yapılmaya başlanmıştır. Ses tanıma […] Tüketicilerin İhtiyaçlarını Daha İyi Ölçmeniz İçin 7 İpucu Tüketiciye en iyi hitap etme şekli, içerik pazarlamasıdır. Stratejinizin ‘içeriğinizin amacı nedir?’ gibi çok önemli bir soruyu ele alması gerekiyor. Bu soruya net bir şekilde cevap verebilmek için tüketicilerinizin istek ve ihtiyaçlarını tam olarak anlamanız gerekir. Bu da bir araştırma ve keşif süreci olması gerektiği anlamına gelmektedir. Peki, tüketicilerin isteklerini ve ihtiyaçlarını ölçmek için tam […]

Yükselmeye hazır mısınız?

Roketleyin!