E-ticaret sistemleri

İnternet üzerinden alışveriş yapmak daha kolay, daha az zahmet gerektiren bir uğraş. Hal böyle olunca da internetten alışveriş yapan kişilerin sayısı her geçen gün biraz daha artıyor. Üstelik geleneksel bir mağazada bulunan herhangi bir ürünü, çok daha düşük tutarlarda internet üzerinden temin etmek mümkündür.

Günümüzde sadece ülkemizde hizmet veren binlerce e-ticaret sitesi yayında. Bu da alışveriş seçeneklerinin, rekabetin ve dolayısı ile kaliteyi daha ucuza alabilme imkânı sunuyor. Bu kadar çok seçeneğin ve imkânın oluşması tüketicilerin de aynı internet üzerinden alışveriş yapmasına olanak tanımakta.

E-ticaret grafik

E-ticaret her geçen gün büyümeye devam ediyor. BKM tarafından sunulan ve internet üzerinden yapılan harcamaların yıllık ulaştığı rakamları görebilirsiniz.

2009 yılından 2013 yılına kadar yıllık harcamaların yaklaşık %350 büyüdüğü bir dünyada siz neden bulunmuyorsunuz?

E-ticaret bilgi

Pek çok kategoride lider e-ticaret sitelerinin olduğunu düşünenlerden misiniz? Artık bu sektörlere girmenin fayda etmeyeceğine mi inanıyorsunuz? Peki ya değilse?

E-Ticaret Pazar Büyüklüğü
(Milyar TL - 2013)

E-Ticaret Pazar Büyüklüğü - Kategoriler
(Milyar TL - 2013)

E-ticaret sistemleri

Alt kalemler toplamı, yuvarlamalardan dolayı genel toplam ile farklılık gösterebilir.Bazı siteler, grup olarak nitelendirilebileceği için toplam site sayısı belirtilenin üzerinde olabilir.* Tatil seyhat kategorisinde ilgili şirketlerin yöneticilerince yapılan kısmi açıklamalar, şirketlerin bilinen ciroları ve çeşitlilik varsayımlar kullanılarak yapılan hesaplamalarda önemli bir girdi olarak kullanılmıştır. KDV Hariç tutarlardır.

E-ticaret sistemleri

Bir e-ticaret sitesi sahibi olmak, işlek bir cadde üzerinde büyük bir dükkâna sahip olmaya eşdeğerdir. Üstelik çok daha düşük maliyetlerle bir sanal mağaza sahibi olabilirsiniz.
Mağaza sahibi olduğunuzda ortaya çıkan fatura, elektrik, su gibi giderlerinizi oldukça yüksek olacaktır. Üstelik mağazanızın işlek bir caddede bulunması da kira giderlerinizi yüksek tutacak, buna rağmen özellikle bulunduğu bölgeye hitap edecektir.E-ticaret sitesi sahibi olduğunuzda ise tüm Türkiye’ye hatta dünyaya açılma şansınız olur. E-ticaret siteniz tüm dünya üzerinden ulaşılabilir durumda olduğundan 7 gün 24 saat boyunca her an satışa hazırdır. Üstelik pek çok gider ortadan kalkar ya da düşer.

Daha Az Maliyetli

Bir e-ticaret sitesi sahibi olmak, işlek bir cadde üzerinde büyük bir dükkâna sahip olmaya eşdeğerdir. Üstelik çok daha düşük maliyetlerle bir sanal mağaza sahibi olabilirsiniz.
Mağaza sahibi olduğunuzda ortaya çıkan fatura, elektrik, su gibi giderlerinizi oldukça yüksek olacaktır. Üstelik mağazanızın işlek bir caddede bulunması da kira giderlerinizi yüksek tutacak, buna rağmen özellikle bulunduğu bölgeye hitap edecektir.E-ticaret sitesi sahibi olduğunuzda ise tüm Türkiye’ye hatta dünyaya açılma şansınız olur. E-ticaret siteniz tüm dünya üzerinden ulaşılabilir durumda olduğundan 7 gün 24 saat boyunca her an satışa hazırdır. Üstelik pek çok gider ortadan kalkar ya da düşer.

Devamlılık Arz Ediyor

Özel bir araştırma firması tarafından yapılan araştırmalara göre her 3 çevrimiçi tüketiciden 1’i aynı yıl içerisinde en az 1 defa daha aynı e-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapıyor. Aynı araştırmanın önemli sonuçlarından biri de, yıl içinde tekrar alışveriş yapan bu %32’lik kesimin, %53’ü, yıl içinde üçüncü kez alışveriş daha yapıyor. Üçüncü kez alışveriş yapanların dördüncü alışverişlerini yapma ihtimali ise daha da artıyor. Diğer bir deyişle potansiyel müşterileriniz, bir e-ticaret mağazasından alışveriş yapmaya başladıklarında bir döngüye giriyorlar ve giderek daha sık alışveriş yapmaya başlıyorlar. Bu da bir mağaza sahibinin “devamlı müşteri” anlayışıyla eşdeğerdir.

Kolay Ölçülebilir

E-ticaret sitenizde gelir/gider dengesi, aylık kazançlar gibi parasal değerler daha kolay takip edilebilir. Giderlerin az olması ve kazançların sürekli göz önünde olmasından dolayı takibi daha kolaydır. Aynı şekilde mevcut ya da potansiyel müşterilerinizi tespit etmeniz ve onlara ulaşmanız da daha kolaydır.

Tüketiciye Çok Daha Kolay Erişim

Günümüz reklamcılık yöntemleriyle potansiyel müşterilerinize çok daha kolay ve ucuza ulaşabilirsiniz. E-posta pazarlaması ya da arama motoru reklamcılığı gibi reklam faaliyetlerinin giderleri geleneksel mağaza tanıtım giderlerine nispeten çok daha ekonomiktir. Üstelik çok daha fazla kişiye erişim imkânı sunmaktadır.

Webtures ile yükselmeye hazır mısınız?

Elindeki ürünü pazarlamak, internet sitesine ziyaretçi sağlamak