444 4 915
444 4 915

Kullanıcı Deneyimi (UX) Nedir?

Kullanıcı deneyimi, sitenize gelen ziyaretçilerin tüm süreçlerine yön vererek hem siteyi hem ziyaretçileri amaçlarına en kısa şekilde ulaştırmayı hedefler. Kullanıcı deneyimi çalışmaları bir yandan da site içi satış ve dönüşüm oranlarını yükselterek sitelerin kar oranını arttırır.

Nasıl Yapıyoruz?

Kullanıcı Deneyimi (UX) Hedefleri

Kullanıcı Deneyimi Hedefleri
Dönüşüm Oranlarının Arttırılması

Hedeflediğimiz dönüşümler üzerine stratejiler oluşturularak bu oranları arttırmak için sitede düzenlemeler yapılır.

  • Satış Oranı
  • Mail Toplama Oranı
  • Telefonla Arama Oranı
  • Form Doldurma Oranı
Çıkış Oranlarının Düşürülmesi

Sitede en çok çıkış yapılan sayfalar analiz edilerek, çıkışların nedenleri tespit edilir ve sayfalarda kullanıcılar için iyileştirmeler yapılır.

Sayfada Kalma Sürelerinin Arttırılması

Sayfada kalma sürelerini arttırmak için, açılış sayfaları ve kullanıcı kitlesi analiz edilir.

Sayfa Görüntüleme Sayısının Arttırılması

Sitenin yönlendirmeleri ve linkleri optimize edilerek kullanıcı başına düşen sayfa gezinim sayısı arttırılır.

Hedeflere Nasıl Ulaşıyoruz?

01 Kullanıcı Kitlenizi Tanıyarak
Raporlamalar
Demografi Etkileşimi Raporu

Trafik çektiğiniz cihazların, marka, model, tarayıcı gibi değişkenler üzerinden performanslarını incelenir.
Zaman-Performans Raporu

Web sitenizin en çok kullanıldığı gün ve saatler tespit edilip, sosyal medya paylaşımlarınızı, mail gönderimlerinizi ve reklam kampanyalarınızı en doğru şekilde zamanlamak için size raporlar sunulur.
Cihaz Performansı Raporu

Trafik çektiğiniz cihazların, marka, model, tarayıcı gibi değişkenler üzerinden performanslarını incelenir.
Çıkış Oranı Raporu

Sitenizdeki çıkış oranı yüksek olan sayfalar analiz edilir ve bu sayfalardaki problemleri tespit edilerek, kullanıcıları kaybetmemeniz için sayfalar için geliştirmeler ve öneriler sunulur.
02 Sitedeki Hataları Gidererek
Hata Tespiti ve Onarımlar
Sepet Adımları

Kullanıcılar e-ticaret sitenizde alışveriş yaparken, izledikleri tüm adımların sağlıklı bir şekilde ilerlemesi ve satın alma sürecindeki pürüzlerin tespit edilmesi için düzenli kontroller yapılır.
Form gönderim

Kullanıcıların sitenizdeki formları doldururken karşılaştığı hatalar tespit edilerek, tüm formlar ve içeriklerinin optimize edilmesi.
03 Sitenizdeki Tüm Süreçleri Geliştirerek
Site İçi Optimizasyon ve Geliştirmeler
Dizayn ve Teknik Analiz Raporu

Web sitenizdeki resim, renk ve içerik uyumunu düzenleyip görsel açıdan bütünlük sağlamakla beraber sitenizdeki görselleri, işlevleri doğrultusunda en uygun yerlere yerleştirerek görünme ve tıklanma oranını arttırıyoruz. Sitedeki işlemlerde, butonlarda ve fonksiyonlarda eksik olan kısımları tespit edip, sitenin pürüzsüz bir şekilde çalışmasını sağlıyoruz.
Kullanıcı Video kayıtları

Ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği oturumların video kayıtları alınarak; fare hareketlerinin takibinden sitede kaldığı süre içerisindeki tüm tıklamalarına kadar izleyenip yorumlanıyor ve kullanıcıların karşılaştıkları hatalar tespit ediliyor.

Kullanıcı Deneyimi (UX) Analizleri

Heatmap (Isı Haritası) Analizi

Ziyaretçilerin sitede en çok gezindiği, baktığı ve tıkladığı bölümleri analiz edip; vakit kaybettikleri, problem yaşadıkları noktaları düzenliyor ve siteyi binlerce ziyaretçi gözünden görüyoruz. Bu sayede sitedeki dönüşüm butonlarını, yararlı linkleri ve reklamları en doğru yere konumlandırıyoruz.

KULLANICI DENEYİMİ ANALİZLERİ

Form Testi

Ziyaretçilerin yeni üyelik alırken, hesaplarına giriş yaparken ve sitedeki iletişim formlarını kullanırken karşılaştırdıkları zorlukları ısı haritası ile gözlemleyerek minimuma indiriyor ve bu sayede yeni üye ve kullanıcı sayılarını arttırıyoruz. Formlardaki her kutunun tıklanma oranlarını inceleyip, kullanıcıyı caydıran bölümlerde düzeltmeler yapıyoruz.

Form Testi

Scrollmap Analizi

Kullanıcıların sayfalarda ne kadar aşağı indiğini, hangi sütunların dikkat çektiğini tespit etmemiz site elementlerini doğru konumlara yerleştirmede yardımcı oluyor. Sitenizdeki yoğun içerikli sayfalarda kullanıcıların dikkatinin nerede dağıldığını bulmak ve düzeltmek; kullanıcı deneyimini yükselterek içeriklerin okunma sürelerini arttırıyor.

Scrollmap Analizi

Kullanıcı Kayıtları Takibi

Kullanıcıların siteniz üzerindeki gezintilerini kayıt altına alarak; fare hareketlerini, odaklandıkları bölümleri ve gözden kaçırdıkları kısımları tespit edip, kullanıcı bazlı bireysel çözümler sunuyor ve genel tüm kullanıcıların serüvenlerini optimize ediyoruz.

UX İncelemesi

Acıbadem : UX incelemesi ile hasta kayıt formu dönüşümleri %44.7 artış gösterdi

Yaptığımız analizler soncunda, Acıbadem Landing Page ziyaretçilerinin %15'inin footera kadar scroll down yaptığını tespit ettik. Ancak Bu %15'lik ziyaretçilerin de sitenin en altında yer alan test ve formu %85 oranında kullandığını tespit ettikten sonra formun konumlandırmasıyla ilgili değişikliklere başlanmıştır.

Birkaç farklı aşamada konumlandırma test edildikten sonra, formun maksimum görünürlük alan "above the fold" konumuna yerleştirilmesiyle hasta kayıt oranlarında %44.7'lik bir artış sağlanmıştır.

  • % 44.7
    Artış

7 Dakikada Açılış Sayfanız için Kullanıcı Deneyimi (UX) Testi



Hangi Sayfaları Test Etmeliyim?

Açılış sayfaları (basitçe) sitenizde ziyaretçilerinize "merhaba" dediğiniz ve hedeflerine en verimli şekilde taşıdığınız veya dönüşümü sağladığınız yerlerdir. Eğer siteniz satış odaklı tasarlanmışsa, hizmet sayfalarınız olmalı, durum çalışmaları veya diğer bilgilendirici sayfalarınız da insanların sizinle satış işlemleri için iletişime geçmelerini sağlamalıdır.

UX Testi

Ve sırada UX testimiz var! Açılış sayfalarınızı başka bir sekmede açın ve sıradaki 7 soruyu dürüstçe cevaplayın. Unutmayın ki objektif olmak bizim başarıdaki anahtarımız olacak!

1. Okunabilir Metinler

Çok fazla yazınız var ve ilk satırı bile okumayanlar var. Çok az yazı var ve hedefe ulaştıracak kadar bilgi bile vermiyorsunuz. Bakalım sizin açılış sayfanız bu iki uçlu skalanın neresinde?


Yazıyı sesli okumanız ne kadar vakit alıyor?

2. Güçlü Butonlar!

Bazı butonlar vardır, İngilizce'de bunlara Call-to-Action deriz. Bu butonlar, kısa ifadelerle kullanıcıya ne yapabileceğini söyler. "Daha fazlasını öğren!" demek size sevimsiz gelebilir ancak ne kadar çok insanın tıkladığını görene kadar...

Hangi ifade sizin butonunuza daha çok benziyor?

3. Sayfa Kaydırma

Harvard, yaptığı UX testlerinden sonra ziyaretçilerin yalnızca küçük bir bölümünün alttaki bağlantılara tıkladığı ortaya çıkınca çevrimiçi kurs sayfasını yeniden tasarladı. Ivy League kursunu alma fırsatı için öğrencilerin birbirlerine tekme-tokat girişeceği Harvard'dan bahsediyoruz. Şanslısınız ki müşterilerinizin sitenize girmek için birbirlerini dövmelerine gerek yok.

Sayfayı kaydırmadan aşağıdakileri yapabiliyor musunuz?

(1) ürün veya hizmeti açıklamak,

(2) ürün veya hizmetin neden değerli olduğunu anlatmak,

(3) dönüşüm işlemlerine nasıl başlayacağını belirtmek

4. Göze Hitap Eden

Giriş sayfası grafikleri, kullanıcıya merhaba demeyi ve eşlik eden yazıyı okuyup okumamasına karar vermesi için ilk izlenimi vermeye yardımcı olur. Tüm olay doğru görseli seçmekte, yanlış görsel seçince ne olacağını tahmin edersiniz.

Açılış sayfası görselinizi en iyi anlatan hangisi?

5. Erişilebilir

Her endüstri, şirket veya ürünün mobil trafikte yer bulması gerekmiyor. Ancak mobil cihazlardan gelen geri dönüşüm oranları birçok sektörde gittikçe artıyor. Yani kendinize şunu sormanıza değer: benim açılış sayfam mobil uyumlu mu?

Bayram gelir ellere

Telefonunuzu elinize alın ve kendi açılış sayfanıza girin. Yazıları okumanız, hedefinize ulaşmanız için Cem Yılmaz'ın "Baaddin dayıyı büyütmesi" gibi iki parmak hareketleri yapmanız veya sayfayı sağa sola çekip kaydırmanız gerekiyor mu?

6. Bulunabilir

Site operatörleri, arama motorlarının sayfaları tarayıp indexleyecemeleri gibi davranan hızlı göstergelerdir. Sayfa URL'ini kopyalayıp Google'a yapıştırın. Hemen başına da "site:" ekleyip aratın. Örnek: site:https://www.webtures.com.tr/ux-testi/

Sayfanız Google sonuçlarında çıktı mı?



7. Sayfa Yüklenme Hızı

Sayfa yüklenme hızı, dönüşümler için çok önemlidir, üstelik sadece e-ticaret siteleri için geçerli değil. Her site için geçerli. Sayfa yüklenme hızı arttıkça dönüşüm oranı da artar. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ sayfasına girin ve site URL'ini analiz edin.

Sonuçlar burada. Mobil optimizasyon puanınız nedir?

Toplam Puanınız: 4
Skorunuz: Kötü

Kullanıcı Deneyimi (UX) Blog Yazıları



UX Kullanıcı Deneyimi Hakkında Merak Edilenler

Web sitesinde kullanıcıların hedefleri nedir?

Kullanıcıların web siteyi ziyaret ederken sorguları ve amaçları sürekli değişiklik gösterebilmektedir. Hedefler bazen bilgi alıp çıkmak olabilir iken bazen satın alma eylemi olabilmektedir.

Web sitesinin ticari ve kurumsal hedefleri / amaçları nedir?

Her websitesinin KPI farklılık gösterebilir, bunları kısa, orta ve uzun dönemli olarak ele almak daha doğru bir strateji için önemlidir. Bu sebeple kısa vadeli hedeflerde karlılık gibi hedefler için dönüşümler, satış, ciro, form ve iletişim odaklı kitleye yönelik strateji kurgulanırken, uzun vadeli hedefler için bilinirlik, ulaşılabilirlik, marka oluşumu, müşteri sadakati, womm etkisi gibi daha çok uzun dönemde marjı arttıracak stratejilere ağırlık verilmektedir.

Hedef kitle kimleri kapsar?

Web sitenizin içeriği ile etkileşime geçebilen (okuma, kayıt olma, satın alma, vb.) kullanıcılar hedef kitleye dahil olurlar. Ancak özellikle Ads ve sosyal medya reklamlarında hedef kitlenin personaları çıkartılarak hedef kitlenin içerisindeki katma değeri olan kullanıcı personası sitenin verimlilik açısından en değerli hedef kitlesi olur.

UX’un kapsamı nedir?

UX’un kapsamı nedir?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX ajansına nasıl brief verilir?

UX ajansına nasıl brief verilir?

Kullanıcı Deneyimi Analizi (UX Analytics) Nedir?

Web siteye gelen ziyaretçinin web sayfalarındaki hareketleri, tıklama ve form doldurma işlemlerinin izlenerek rapor edilmesidir.

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

Herkes Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (User Experience Design, UXD) yapabilir mi?

Herkes Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (User Experience Design, UXD) yapabilir mi?

Diğer Hizmetlerimize Göz Atın

Arama motorlarında ilk sırayı almaya ve performans pazarlaması ile maksimum görünürlüğe ulaşmaya ne dersiniz? Diğer hizmetlerimize de göz atabilirsiniz.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO Sitenizin sektörel kelimelerde üst sıralarda yer alıp daha fazla ziyaretçi ve müşteri elde etmenizi sağlayan yatırım maliyeti en düşük ve ticari geri dönüşü en yüksek dijital bir reklam stratejisidir.

İnceleyin

ADS (Arama Motoru Pazarlaması)

ADS Arama Motoru Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması ile birçok reklam modelini kullanabilir, özel hedeflemeler yapabilir, hedef kitlenize ulaşarak işletmenizin verimini artırabilirsiniz.

İnceleyin

Yükselmeye hazır mısınız?