444 4 915
444 4 915

Kullanıcı Deneyimi (UX) Nedir?

Kullanıcı deneyimi, sitenize gelen ziyaretçilerin tüm süreçlerine yön vererek hem siteyi hem ziyaretçileri amaçlarına en kısa şekilde ulaştırmayı hedefler. Kullanıcı deneyimi çalışmaları bir yandan da site içi satış ve dönüşüm oranlarını yükselterek sitelerin kar oranını arttırır.

Nasıl Yapıyoruz?

Kullanıcı Deneyimi (UX) Hedefleri

Kullanıcı Deneyimi Hedefleri
Dönüşüm Oranlarının Arttırılması

Hedeflediğimiz dönüşümler üzerine stratejiler oluşturularak bu oranları artırmak için sitede düzenlemeler yapılır.

  • Satış Oranı
  • Mail Toplama Oranı
  • Telefonla Arama Oranı
  • Form Doldurma Oranı
Çıkış Oranlarının Düşürülmesi

Sitede en çok çıkış yapılan sayfalar analiz edilerek, çıkışların nedenleri tespit edilir ve sayfalarda kullanıcılar için iyileştirmeler yapılır.

Sayfada Kalma Sürelerinin Arttırılması

Sayfada kalma sürelerini artırmak için, açılış sayfaları ve kullanıcı kitlesi analiz edilir.

Sayfa Görüntüleme Sayısının Arttırılması

Sitenin yönlendirmeleri ve linkleri optimize edilerek kullanıcı başına düşen sayfa gezinim sayısı arttırılır.

Hedeflere Nasıl Ulaşıyoruz?

1
Kullanıcı Kitlenizi Tanıyarak
Raporlamalar
Demografi Etkileşimi Raporu

Trafik çektiğiniz cihazların, marka, model, tarayıcı gibi değişkenler üzerinden performanslarını incelenir.
Zaman Performans Raporu

Web sitenizin en çok kullanıldığı gün ve saatler tespit edilip, sosyal medya paylaşımlarınızı, mail gönderimlerinizi ve reklam kampanyalarınızı en doğru şekilde zamanlamak için size raporlar sunulur.
Cihaz Performans Raporu

Trafik çektiğiniz cihazların, marka, model, tarayıcı gibi değişkenler üzerinden performanslarını incelenir.
Çıkış Oranı Raporu

Sitenizdeki çıkış oranı yüksek olan sayfalar analiz edilir ve bu sayfalardaki problemleri tespit edilerek, kullanıcıları kaybetmemeniz için sayfalar için geliştirmeler ve öneriler sunulur.
2
Sitedeki Hataları Gidererek
Hata Tespiti ve Onarımlar
Sepet Adımları Kontrolü

Kullanıcılar e-ticaret sitenizde alışveriş yaparken, izledikleri tüm adımların sağlıklı bir şekilde ilerlemesi ve satın alma sürecindeki pürüzlerin tespit edilmesi için düzenli kontroller yapılır.
Form Gönderim Kontrolü

Kullanıcıların sitenizdeki formları doldururken karşılaştığı hatalar tespit edilerek, tüm formlar ve içeriklerinin optimize edilmesi.
3
Sitenizdeki Tüm Süreçleri Geliştirerek
Site İçi Optimizasyon ve Geliştirmeler
Dizayn ve Teknik Analiz Raporu

Web sitenizdeki resim, renk ve içerik uyumunu düzenleyip görsel açıdan bütünlük sağlamakla beraber sitenizdeki görselleri, işlevleri doğrultusunda en uygun yerlere yerleştirerek görünme ve tıklanma oranını arttırıyoruz. Sitedeki işlemlerde, butonlarda ve fonksiyonlarda eksik olan kısımları tespit edip, sitenin pürüzsüz bir şekilde çalışmasını sağlıyoruz.
Kullanıcı Video Kayıtları

Ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği oturumların video kayıtları alınarak; fare hareketlerinin takibinden sitede kaldığı süre içerisindeki tüm tıklamalarına kadar izleyenip yorumlanıyor ve kullanıcıların karşılaştıkları hatalar tespit ediliyor.

Kullanıcı Deneyimi (UX) Analizleri

Heatmap (Isı Haritası) Analizi

Ziyaretçilerin sitede en çok gezindiği, baktığı ve tıkladığı bölümleri analiz edip; vakit kaybettikleri, problem yaşadıkları noktaları düzenliyor ve siteyi binlerce ziyaretçi gözünden görüyoruz. Bu sayede sitedeki dönüşüm butonlarını, yararlı linkleri ve reklamları en doğru yere konumlandırıyoruz.

KULLANICI DENEYİMİ ANALİZLERİ

Form Testi

Ziyaretçilerin yeni üyelik alırken, hesaplarına giriş yaparken ve sitedeki iletişim formlarını kullanırken karşılaştırdıkları zorlukları ısı haritası ile gözlemleyerek minimuma indiriyor ve bu sayede yeni üye ve kullanıcı sayılarını arttırıyoruz. Formlardaki her kutunun tıklanma oranlarını inceleyip, kullanıcıyı caydıran bölümlerde düzeltmeler yapıyoruz.

Form Testi

Scrollmap Analizi

Kullanıcıların sayfalarda ne kadar aşağı indiğini, hangi sütunların dikkat çektiğini tespit etmemiz site elementlerini doğru konumlara yerleştirmede yardımcı oluyor. Sitenizdeki yoğun içerikli sayfalarda kullanıcıların dikkatinin nerede dağıldığını bulmak ve düzeltmek; kullanıcı deneyimini yükselterek içeriklerin okunma sürelerini arttırıyor.

Scrollmap Analizi

Kullanıcı Kayıtları Takibi

Kullanıcıların siteniz üzerindeki gezintilerini kayıt altına alarak; fare hareketlerini, odaklandıkları bölümleri ve gözden kaçırdıkları kısımları tespit edip, kullanıcı bazlı bireysel çözümler sunuyor ve genel tüm kullanıcıların serüvenlerini optimize ediyoruz.

UX İncelemesi

Acıbadem : UX incelemesi ile hasta kayıt formu dönüşümleri %44.7 artış gösterdi

Yaptığımız analizler soncunda, Acıbadem Landing Page ziyaretçilerinin %15'inin footera kadar scroll down yaptığını tespit ettik. Ancak Bu %15'lik ziyaretçilerin de sitenin en altında yer alan test ve formu %85 oranında kullandığını tespit ettikten sonra formun konumlandırmasıyla ilgili değişikliklere başlanmıştır.

Birkaç farklı aşamada konumlandırma test edildikten sonra, formun maksimum görünürlük alan "above the fold" konumuna yerleştirilmesiyle hasta kayıt oranlarında %44.7'lik bir artış sağlanmıştır.

  • % 44.7
    Artış

Kullanıcı Deneyimi (UX) Blog Yazıları



UX Kullanıcı Deneyimi Hakkında Merak Edilenler

Web sitesinde kullanıcıların hedefleri nedir?

Kullanıcıların web siteyi ziyaret ederken sorguları ve amaçları sürekli değişiklik gösterebilmektedir. Hedefler bazen bilgi alıp çıkmak olabilir iken bazen satın alma eylemi olabilmektedir.

Web sitesinin ticari ve kurumsal hedefleri / amaçları nedir?

Web sitesinin ticari ve kurumsal hedefleri / amaçları nedir?

Hedef kitle kimleri kapsar?

Web sitenizin içeriği ile etkileşime geçebilen (okuma, kayıt olma, satın alma, vb.) kullanıcılar hedef kitleye dahil olurlar. Ancak özellikle Ads ve sosyal medya reklamlarında hedef kitlenin personaları çıkartılarak hedef kitlenin içerisindeki katma değeri olan kullanıcı personası sitenin verimlilik açısından en değerli hedef kitlesi olur.

UX’un kapsamı nedir?

UX’un kapsamı nedir?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX ajansına nasıl brief verilir?

UX ajansına nasıl brief verilir?

Kullanıcı Deneyimi Analizi (UX Analytics) Nedir?

Web siteye gelen ziyaretçinin web sayfalarındaki hareketleri, tıklama ve form doldurma işlemlerinin izlenerek rapor edilmesidir.

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

UX Tasarımı hazırlarken hangi testler nasıl kullanılır?

Herkes Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (User Experience Design, UXD) yapabilir mi?

Herkes Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (User Experience Design, UXD) yapabilir mi?

Diğer Hizmetlerimize Göz Atın

Arama motorlarında ilk sırayı almaya ve performans pazarlaması ile maksimum görünürlüğe ulaşmaya ne dersiniz? Diğer hizmetlerimize de göz atabilirsiniz.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO Sitenizin sektörel kelimelerde üst sıralarda yer alıp daha fazla ziyaretçi ve müşteri elde etmenizi sağlayan yatırım maliyeti en düşük ve ticari geri dönüşü en yüksek dijital bir reklam stratejisidir.

İnceleyin

ADS (Arama Motoru Pazarlaması)

ADS Arama Motoru Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması ile birçok reklam modelini kullanabilir, özel hedeflemeler yapabilir, hedef kitlenize ulaşarak işletmenizin verimini artırabilirsiniz.

İnceleyin

Yükselmeye hazır mısınız?