long-tail

Long tail kelimeler, jenerik kelimelerin başına ya da sonuna ilgili anahtar kelimeler eklenerek elde edilen uzun kelimeler olarak adlandırılmaktadır. SEO çalışmalarında da ana kelimelerin gölgesinde yaşasalar da trafik açısından oldukça önemli bir yere sahiptirler.

Long tail kelimeler, aranma hacmi düşük ama dönüşüm oranı çok yüksek olan kelimelerdir. Bilgilenme amacı ile başlayan aramalar bile satışa dönüşen bir sürecin başlangıcı olabilir. Örneğin; “Yoğuşmalı Kombi” genel bir kelimedir ve kelime rekabeti itibariyle ilk sayfaya ulaşmak için uzun bir zaman gereklidir. “Neden Yoğuşmalı Kombi Almalıyım” gibi bir kelime ise yoğuşmalı kombi ile normal kombi arasındaki farkları kavrayıp tercihini ona göre yapacak kişiler tarafından aranabilir. Bu durumda organik sıralamalarda kısa vadede bir etki görülmek isteniyorsa “Neden yoğuşmalı kombi”, “Neden yoğuşmalı kombi almalıyım” ya da “Yoğuşmalı kombi avantajları” gibi aramalar hedeflenebilir.

  • yoğuşmalı kombi
  • neden yoğuşmalı kombi
  • neden yoğuşmalı kombi almalıyım
  • Yoğuşmalı kombi avantajları

yogusmali-kombi

Yoğuşmalı kombi kelimesinin rekabeti ortalama 4.400 iken diğer 3 kelimenin toplam ortalama aranma hacmi 120’dir. Bu tür long tail kelimeleri dönüşümlü olarak 40 adet olacak şekilde düşünürsek, aranma hacmi 120’den 40 kelime ile toplam 4.800 trafik elde edilebilir. Bu 40 kelime “Yoğuşmalı Kombi” kelimesine göre daha kısa süre içerisinde iyi konumlara ulaşacağından dolayı daha kısa vadede tek bir kelimeden elde edilecek trafik diğer kelimelerden de elde edilebilmektedir.

Long tail kelimeler uzun vadede de sitenize katkıda bulunurlar. Kolayca iyi konumlara getirilen bu kelimeler sitenizin trafiğini arttırırken bir yandan da doğru ziyaretçileri spesifik kelimeler ile uygun sayfalara yönlendirdikleri için google’ın yeni trendleri doğrultusunda sitenizi ana kelimelerde daha iyi konumlara getirirler.