444 4 915
444 4 915

Online İtibar Yönetimi

Markanızı oluşabilecek krizlere karşı; kullanıcıların etkileşimde oldukları platformlardaki markanızı etkileyen sinyalleri yapay zeka destekli yazılımlarımız ile takip ediyoruz. Yazılımımızın kriz ekibine bildirdiği uyarılarla beraber anlık aksiyonlar alınmaktadır. Kriz sonrası olumsuz sinyallerden markanızı arındırmak amacı ile kriz çözümünün ardından sektörü ve müşterilerinizi detaylı olarak bilgilendiriyoruz.

Online İtibar Yükseliş - 1

Online İtibar Yönetimi Neden Gereklidir?

Yüksek profilli bireyler ve şirketler için sosyal profiliniz en değerli varlığınızdır. Bir CEO iseniz, arama sonuçlarınız potansiyel müşterilerin kararlarını etkileyecektir. Bir politikacıysanız, sosyal profiliniz, kurucuların görüşlerini şekillendirmede çok önemlidir. Webtures, inşa etmek için çok uğraştığınız bu online itibarı geri getirmenize ve korumanıza yardım edecek.

Olumsuz bir inceleme, olumsuz bir yargı, bir krizle karşı karşıya kalmanız durumunda veya yalnızca beklenmedik şeyleri engellemek istiyorsanız, profesyonel bir online itibar düzenleme ekibinden yardım istemek sizin için en etkili seçenektir. Sosyal izleniminizi ve arama sonuçlarınızı kontrol edin. Profilinizi, özel hedeflerinize göre şekillendiriyoruz.

İtibar yönetiminin neden bu kadar değerli olduğu, onu iyileştirmek için neler yapabileceğiniz ve kaynaklara göz atarak şimdi ve gelecekte saygınlığınızı korumak için atabileceğiniz adımlar hakkında daha fazla bilgi edinin.

online itibar yönetimi

Neden Sonuçların Aşağı Gitmesi Etkili?

Kullanıcıların % 75'inin hiçbir zaman birinci sayfayı geçmediğini biliyor muydunuz? 6%'sı sadece iki ya da üç sayfaya gidiyor. Ne kadar uzak olumsuz sonuçlar aşağı çekilirse, bulunma olasılığı o kadar düşüktür. Bu kadar basit.

Arama Motoru İtibar Yönetimi Nedir?

Dijital pazarlama referanslarının pek çoğu online itibar yönetimi endüstrisinden ve sektörde sosyal medya denetimi, topluluk yönetimi ve etkileyici iletişim gibi çeşitli hizmetler sunan şirketlerden söz etmektedir. Çoğu zaman arama motoru itibar yönetimi online itibar yönetimiyle karıştırılır veya aynı kategoriye atılır.

Online İtibar Yükseliş 3
Online İtibar Yönetimi 2

Online İtibarınız Neden Önemlidir?

İtibarınız, olumsuz bir arama sonucunun sizin veya markanızın dışarıdan görünümünü önemli ölçüde değiştirdiği için günümüz dijital dünyasında her zamankinden daha fazla önemlidir.

Online İtibarınız Ne Zaman Önemli Olur?

Online saygınlığınızın önemli olduğu belirli zamanlar vardır ve bu itibarın korunması için belirli bir çaba gerekmektedir. İyi bir itibara her zaman ihtiyaç duyulabilir. İyi bir itibarın çok önemli olduğu bazı anlar:


  • İş Anlaşmaları
  • İş Ortaklığı Geliştirme
  • Kamu Görevi İçin Çalışma
  • İşletmenizin Yorumlarına Bakan Müşteriler
  • Yeni Müşteriler Çekme
  • Karşılaştırmalı Alışveriş
  • Üniversiteye Başvurma
  • İş Kurmak
  • İş Arama
  • Rütbe/Zam İsteğinde Bulunma
  • İş Arkadaşlarıyla Bağlantı Kurma
  • Röportaj

Google Adswords - 2
Online İtibar Yükseliş PNG

Online İtibar Sorunları, İş Arayanlara Zarar Verebilir

ABD'li şirketlerin %92'si adayları online olarak seçip işe alıyor. Başvuranların %34'ü online itibar problemlerinden dolayı işi alamıyor. Facebook, kolejlerin %82'si için tercih edilen bir işe alma aracıdır ve kolejler, potansiyel öğrencileri online olarak araştırmaktadır. İnternette yer alan bilgilerin çoğu o insanların hayatlarından kesitlerdir ancak bazıları beklenmedik bilgiler verebilir. Ağ kurma veya yeni müşteriler çekme gibi amaçlarda ise bu araç daha sürekli bir temel üzerine kurulmuştur. Bu nedenle, nasıl bir hayata sahip olursanız olun, online itibarınızın olumlu olmasını sağlamanız önemlidir.

Online Kaydınız Kalıcıdır (Yani Sonsuza Kadar)


Olumlu bir online itibara acil bir ihtiyaç duymuyorsanız önemli değil. Bir gün mutlaka ihtiyaç duyacaksınız. Bu yüzden, yer verdiğiniz bilgilere ve başkalarının bulması için bıraktıklarınıza dikkat etmeniz önemli. İnternet hızlı bir şekilde ilerledikçe yer alan bilgileri unutmak tam aksine inanılmaz derecede yavaş. 10 yıldan öncesine ait haberler veya haksız bir fotoğraf, arama motoruna göre önemliyse Google sonuçlarınızın ilk sayfasında görünebilir.

İnternette neredeyse tamamen kalıcı içerik oluşturan araçlar da vardır. Önbelleğe alma ve Wayback Makinesi ile şimdiye kadar online olarak gönderilen içerikler kaydedilir ve biri ararsa hızlı bir şekilde bilgiye sahip olabilir.

Sosyal medya içeriğiniz aranabilir olabilir; bu da bu özelliklerin zararlarından ziyade yararlarına odaklanırsanız olumlu bir şekilde kullanabileceğiniz anlamına gelir. Önleme, yanıt verme ve olumlu online itibar oluşturma ile yolunuza çıkan engelleri ortadan kaldırabilirsiniz.

Online Kaydınız Kalıcıdır

Online İtibar Yönetimi Hakkında Bilmediğiniz 5 Şey


İtibar yönetimi ilk on Google sonucunu yönetmekten daha fazladır. Bir markanın veya kişinin online görüntüsünün zedelenmesi için sayısız yol vardır.

Online İtibar Yönetimi Hakkında
Sıkça Sorulan Sorular

Online itibar yönetimi nedir?

Online itibar yönetimi, sizinle veya işletmenizle ilgili internette çıkan her şeydir. Buna web siteleri, blog gönderileri, sosyal medya ve görüntüler de dahil. Pratik açıdan Google arama sonuçlarında sizin hakkınızda görünen her şey. Olumsuz bağlantılar ortaya çıkarsa, onları arama sonuçlarının ilk sayfasından çıkarmak önemlidir. İyi bir itibara sahip olmak alanınızda uzman olduğunuzu gösterir, bu da iş anlamına daha çok trafik almanız ve satış elde etmeniz anlamına gelir. Hakkınızdaki olumsuz bir bağlantı mevcut ve potansiyel müşterilerinizi kaybetmeniz anlamına gelebilir.

Zedelenen bir itibarı nasıl onarırsınız?

Bunu yapmanın en iyi yolu konuştuğunuz dili iyi kullanmanızdır: hakkınızda iyi bilgiler yazın. İnterneti mükemmel ve orijinal içerikle donatmak en iyi sonucu verir ve zamanla olumsuz bağlantıları da Google aramalarının ilk sayfasından çıkarır. Olumsuz linkleri, görüntüleri ve içeriği (aşağıya bakınız) kaldırmak mümkün olsa da, en iyi yaklaşım, blog gönderileri, resimler ve videolar dahil olmak üzere hedefli, etkili ve iyi planlanmış içerik oluşturmaktır. Ancak, en önemli nokta araştırmayı ve en iyi içeriği oluşturmayı ve bunların hangi platformlarda paylaşacağını bilmeyi içeren bir strateji geliştirmektir.

İyi bir online itibara sahip olmak neden gerekli?

İnternet yeni nesil "ilk izlenim" olduğu için insanlar referans istemiyorlar, sadece Google’a yöneliyorlar. İnsanlar sizinle telefonla konuştukları anda veya tanıştıklarında yaptıkları ilk şey muhtemelen adınızı Google'da aratmaktır. Hakkınızda yazılan kötü bir şey hayatınızı ve işinizi oldukça hızlı bir şekilde mahvedebilir. Aynı zamanda, bir itibara sahip olmamak müşterilerinizi rakiplerinize yönlendirir.

Bir itibarı neler zedeler?

Bir itibarı zedeleyen birçok şey var. Birisi çıkıp hakkınızda olumsuz bir blog yazısı yazabilir ki maalesef bu oldukça yaygın yapılan bir şeydir. İnsanların işletmeleri veya bir kişi hakkında isim vermeden yorum yazabileceği Şikayet Var gibi şikâyet siteleri vardır ve etkileri oldukça büyüktür. Ayrıca, bir itibarı zedelemek için kullanılan bazı yaratıcı yollar vardır. Sinirli bir eski müşteri veya işten atılan bir çalışan hakkınızda kötü şeyler yazmak için alan adınızı ele geçirir, örneğin “JohnSmithIsACrook.com” gibi ve bu Google arama sayfalarında çabucak ilk sayfada belirir. Son bir şey daha: haberlerde çıkan, kötü itibara sahip biriyle aynı isme sahipseniz ne olacak? Yanlış bir şey yapmamış olsanız bile, bu durum kasıtsız olarak sizi etkileyebilir.

Birisi hakkınızda olumsuz bir şey yazarsa ne olabilir?

Açıkçası, yazılan şey Google arama sayfalarının ilkinde gösterilirse bu sizi oldukça kötü etkileyebilir. Bu kötü etkileri ortadan kaldırmak için çok fazla zaman, emek ve para harcayabilirsiniz. Bu da sizi çok fazla yıpratacaktır.

Hakkınızda olumsuz şeyleri kimler yazabilir?

Eski bir çalışan kovulduğu için öfkeli olduğundan, hoşnutsuz bir müşteri sonuçlardan mutsuz olduğu için veya günü kötü geçen ve bunun acısı birilerinden çıkarmak isteyen herhangi biri yapabilir. Ancak, sizin hakkında yazılanların geçerli olabileceğini de unutmayın; böyle bir durumda, sorunu gidermek için dinleyin ve emek harcayın.

Hakkınızda olumsuz bir şey çıktığında ne yapmalısınız?

Muhtemelen kızacak, üzülecek ve siz de birilerine misilleme yaparak olumsuz bir şeyler yazmak isteyeceksiniz. Yine de bunu yapmayın, sadece işleri daha da kötüleştirmiş olursunuz. Bunun yerine, bir strateji geliştirin. Bu soruyu sorarak başlayın: Haklı olduğunuzdan emin misiniz? Haklı olduğunuzu düşünüyorsanız, olayı ele alın ve profesyonel bir şekilde cevap verin, ancak bunu yapmanız durumu kızıştırabilir. En önemlisi, iyi içerik yazmaya çalışın ve sosyal medyada oldukça aktif olun. Zamanla tüm bunlar hakkınızda yazılan olumsuz içerikleri Google arama sonuçlarının ilk sayfasından aşağıya çeker.

Haklarınızı önceden almış olmalısınız, peki nasıl?

Domain adınızı aldığınızdan ve bir web siteniz olduğundan emin olun, basit bir blog ile başlamak işe yarayacaktır. Ayrıca, LinkedIn, Twitter, Facebook gibi sitelerde sosyal medya profilleri oluşturun ve diğer liderlerle bağlantı kurun, tweetlerinizi paylaşmalarını sağlayın. Bunu yapmak Google aramalarının ilk sayfasında olumsuz bir içerik bulunması halinde tampon görevi görür.

Bir kişinin itibarını güçlendirmesinin pratik yolları nelerdir?

Yapılacak en iyi şey bir blog oluşturmak ve yazmaya başlamaktır. Müşterilerinizin ve okurlarınızın merak edebilecekleri sektörünüzdeki gelişmeleri, konferanslardaki gelişmeleri, sık sorulan soruların cevaplarını ve bunun gibi detayları paylaşın. Ayrıca sosyal medyada da aktif olun. LinkedIn, Twitter, Facebook, resimlere dayalı Pinterest ve sektörünüze özel diğer platformlarda hesaplarınızı güçlendirin ve sık sık paylaşım yapın. Adınızı Wikipedia veya yapabilirseniz okul sitelerine de ekleyin.

Bir şey internete düştüğünde hep orada mı kalır?

Temel olarak evet. Bir şey internete düştüğünde onu bir seferde kaldırmak neredeyse imkansızdır, ancak her zaman deneyebilirsiniz. Çünkü insanların yaklaşık % 92'si aramalarda ilk sayfanın ötesine geçmiyor, ancak olumsuz içerikleri birinci, ikinci ve üçüncü sayfaların aşağısına çekmek onları kaldırmış kadar oluyorsunuz.

Bunu yapmak ne kadar zaman alır?

Bu genellikle yaklaşık altı ay süren uzun vadeli bir süreçtir. Google algoritmalarını sürekli değiştiriyor ve bunu gerçekleştirebilecek sihirli bir düğme yok, sadece çok çalışmalısınız.

Bu bana ne kadara mal olur?

Yatırım -hızlıca bir şeyler söylemek gerekirse- ayda birkaç bin dolara mal olabilir, bu yüzden işinizi kurtarmanın buna deyip değmeyeceğine karar vermelisiniz. Çoğu insan işlerine son vermek yerine itibarlarını onarmanın daha iyi bir çözüm olduğunun farkında.

Ne kadar dahil olmam gerekiyor?

Neredeyse hiç. İtibar yönetimi hizmetimiz, arkanıza yaslanıp sıkı çalışmamıza izin vermeniz için tasarlanmıştır.

Sonuçları görebilmek için ne kadar beklemem gerekiyor?

Bu ciddi bir iş. Bir gecede harikalar yaratacağı konusunda size söz veren kimseye inanmayın. Müşterilerimiz 60 ila 90 gün arasından olumlu sonuçları görmeye başlar.

Olumsuz içerikleri silebiliyor musunuz?

Hayır. İçeriği silme konusunda uzmanlaşmış şirketler var. Bu işlem pahalı olabilir, avukat müdahelesi gerektirir ve birçok durumda başarılı olamaz.

Başlamak için hangi bilgilere ihtiyaç var?

Negatif sonuçlarınızı tetikleyen bir kaç anahtar kelimeler. Tüm olası kötü arama sonuçlarını keşfetmek için türev araştırma çalışmaları yapacağız.

Markamı yeniden oluşturmama yardım edebilir misiniz?

Hem evet hem de hayır. Çevrimiçi olarak mükemmel bir ün oluşturmak için iki bölüm vardır:
1.) Dikkat çekmek için tutarlı, güçlü ve benzersiz bir marka oluşturmak.
2) Sıkı çalışmanızı mahvedebilecek kötü bir arama motoru sonucu olmadığından emin olmak.

Hizmetimiz, sizin gibi insanların negatif arama sonuçlarını bastırarak markalarını oluşturmaları için alan yaratıyor.

Bu hizmetten herkes yararlanabilir mi?

Dürüst olmak gerekirse, herkesi kabul etmiyoruz. Başlamadan önce, size yardım edip edemeyeceğimizi görmek için ücretsiz bir itibar analizi yaparız.

Bazı insanlar itibarlarının zedelenmesinden veya haklarında kötü yazılmasından endişe duydukları için internette var olmamayı tercih ediyorlar. Bu iyi bir fikir mi?

İnternetten saklanmak işe yaramaz. İnternette var olmamanız sizi yalnızca saldırılara veya sorunlara karşı savunmasız bırakır. Hakkınızda olumsuz bir şey yazıldığında bu otomatik olarak en üstlerde görünecektir ki sizin için pek de iyi olmaz. Örneğin, internetteki varlığı varla yok arasında finansal danışmanlık yapan bir şirkete sahip bir müşterim vardı ve Google aramalarında ilk sayfasında görünmedikleri için işleri rakiplerine kaptırıyorlardı. İnternette var olmanın yararları arasında adınızı ve markanızı korumak, iş kimliğinizi kontrol etmek ve şirketinizi en iyi şekilde yansıtabilmek yer alıyor. Bunun pratik bir yolu yok, çok çalışmak ve iyi içerik hazırlamak gerek.

Online İtibar Yönetimi Makaleleri



Diğer Hizmetlerimize Göz Atın

Arama motorlarında ilk sırayı almaya ve performans pazarlaması ile maksimum görünürlüğe ulaşmaya ne dersiniz? Diğer hizmetlerimize de göz atabilirsiniz.

PR

Markanızın, dili, karakteri, ve iletişim şekli en az yaptığınız iş kadar önemlidir. Hedef kitlenizin beklentisine en uygun iletişime odaklanıyoruz.

İnceleyin

Lovemark Marketing

"En iyi pazarlama, şirketin hayranları tarafından yapılan pazarlamadır.. "
-Philip Kotler

İnceleyin

Yükselmeye hazır mısınız?

Bizi Arayın Teklif Alın