444 4 915
444 4 915

BKM Kitap

Webtures Ads Ekibi olarak Türkiye’nin en büyük kitap satış sitelerinden biri olan BKM Kitap’ın, marka dışı reklam harcamalarından elde ettiği geliri 1 ayda %775 artırırken, Webtures SEO Ekibi organik trafiği 2 kat arttırdı!

Detaylar
BKM Kitap
Endüstri Yayıncılık
BKM Kitap SEO Başarı Süreci
Hedef

Türkiye'nin en büyük fiziksel kitap mağazası olan BKM Kitabın hedefi, Webtures ile 1 yıllık süre içerisinde organik performansın 2 kart artmasıydı. Bu doğrultuda aşağıdaki hedefler belirlendi.

  • Organik trafiğin 2 kat artması
  • Yapılan arama sorgularında daha fazla görünürlük sağlanması
  • Kullanıcıların satın alma eğilimlerinin arttırılması
  • Mobil arama görünürlüğünün arttırılması
  • Site alt yapısının sağlıklı bir hale dönüştürülmesi

Süreç

Belirlenen hedefler sonucunda öncelikle sitenin sorunlu olan alt yapısının iyileştirilmesine yönelik alt yapısal önerilerde bulunduk. İlk etapta alt yapının değişim sürecinin hemen yapılamaması nedeniyle mevcut alt yapı ile yapabileceğimiz çalışmalara odaklandık.

  • Sektör ve pazar araştırmaları yaparak rakiplerin durumu gözlemledik.
  • Kitap alma/bulma sürecinde yapılan aramaları tespit ettik.
  • Kullanıcıların site içerisindeki davranışlarını analiz ettik.



Buna yönelik olarak;
  • Kullanıcıların yaptığı long tail aramalara ait sayfalar ve içerik kurguları oluşturduk.
  • Kategorileri ve ürün sayfalarını güncel algoritmalara göre revize ettik.
  • Siteye gelen zararlı bağlantıların tamamını tespit ederek engelledik.
  • UX analizleri ile kullanıcıların hangi gün ve saatlerde siteye girdiğini tespit ederek yapılacak kampanyalar hakkında önerilerde bulunduk.
  • Kullanıcı oturum kayıtlarını inceleyerek kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik analizler gerçekleştirdik.
  • ADS çalışmaları ile desteklenebilecek aramaları reklam ekibimize ileterek ekstra çalışma yapılmasını sağladık.

Sonuç

İstatistikler

%102
Organik Trafik Artışı
%203
SEO Görünürlüğü Artışı
%467
Organik Kelime Artışı
BKM Kitap ADS ve Dönüşüm Optimizasyonu Süreci
Hedef
  • Genel hesap kalitesini iyileştirmek
  • Var olan bütçe ile dönüşüm sayısını ve gelirini arttırmak
  • Maliyet/dönüşümlerini en aza indirgemek
  • Yeni Stratejiler ve kampanyalar ile performansı maksimuma çıkarmak
Süreç
BKM Kitap’ın AdWords reklamlarını devraldıktan sonra öncelikle en çok verimin geleceğini düşündüğümüz Alışveriş (Shopping) reklamları üzerinde optimizasyonlar yapmaya başladık.
Sonuç
  • Özel tekliflendirmeler ve gruplandırmalar ile bütçemizin, en çok dönüşüm getiren ve dönüşüm maliyeti düşük olan gruplara dağılmasını sağladık. Ayrıca Analytics tarafında yaptığımız analizler sonucu elde ettiğimiz verilerle en çok dönüşüm sağlayan kitleleri belirleyip bunları Adwords tarafında kampanyalarımıza ekledik ve özel tekliflendirme yaptık. Günlük ve haftalık olarak da verimi yükselişe geçen ya da düşüşe geçen kategori ya da ürünleri tespit ederek bunlara özel teklif aksiyonları aldık. Bu çalışmalar ve buna benzer diğer detay optimizasyonlar sonucunda, alışveriş kampanyalarında işlem maliyetini %691 azaltırken işlem sayısını %693 artırdık.
  • Oluşturduğumuz spesifik remarketing listelerimizi dinamik remarketing kampanyalarımızda da kullanıp yine kendi aralarında özel tekliflendirerek, sitemizi ziyaret etmiş kişileri satın almaya yönlendirdik. Böylece mevcut dönüşüm oranını 9 katına çıkarmayı başardık.
  • Search reklamları tarafında kampanya ve reklam grubu ağacını kalite puanını maksimuma çıkaracak seviyeye getirmeye çalıştık ve tıklama başı maliyetlerimizi düşürdük. Reklam metini, anahtar kelime seçimi, anahtar kelime eşleşme türleri, tekliflendirme, reklam uzantıları, cihaz ve zaman bazlı özel teklifler vb düzenlemeler ile de search tarafında dönüşüm maliyetlerimizi düşürüp dönüşüm sayımızı artırdık. Sonuç olarak jenerik ve rekabetli anahtar kelimelerde %13’lük yüksek bir dönüşüm oranı elde ettik. Toplamda ise Adwords reklamlarında aynı bütçe ile %775 gelir, %527 işlem artışı yakaladık.

İstatistikler

%13
Dönüşüm Oranı
%775
Sağlanan Gelir Artışı
%527
Sağlanan İşlem Artışı

Otsimo SEO Başarısı

Otsimo, Dijital Melek Yatırımcılık Programı birinci dönem kazananları arasında yer alan bir projemizdir.


Es Medya SEO Başarısı

Esmedya, Akşam Gazetesi ile yapılan SEO çalışmaları sonucunda yakalanan başarılar sayesinde Esmedya çatısı altında bulunan 13 projesini Webtures’e emanet etti.


Yükselmeye hazır mısınız?