+90 216 599 0495
+90 216 599 0495

E-Psikiyatri

SEO stratejisi sayesinde organik trafiğimizi %700 arttırdık.

Detaylar
E-Psikiyatri
Endüstri Sağlık

Verdiğimiz Hizmetler

Müşteri Yorumu

Webtures’ın gerek içerik gerekse yazılım yönündeki destekleriyle web sitemiz ile ilgili hedeflerimize ulaştık. Hastanemiz 20 yıldır sağlık alanında hizmet vermekte. Bu süre zarfında web sitemizde yoğun içerikli sayfalarımız bulunmaktaydı. Bu içeriklerin SEO’ya uygun olarak gözden geçirilmesi ve düzenlenmesi sonucunda sayfalarımız, hedeflenen başarıyı elde etti. Sorunlara yaklaşım tarzları, birebir ilgili olmadıkları konularda bile çözüm önerileri getirmeleri ve uyumlu çalışma tarzları ile kurumumuza değer kattıkları kanaatindeyim.
Furkan TARHAN
Furkan TARHAN
NPİSTANBUL Beyin Hastanesi - İdari Direktör
E-Psikiyatri Case Study
Proje İhtiyaçlarının Belirlenmesi

E-Psikiyatri, 2000 yılında yayın hayatına başlayan, Türkiye ve dünyada yaşanan psikiyatri ve psikoloji başta olmak üzere; ruh sağlığı, nöroloji, beyin, bilim, tıp, sağlık ve sağlık teknolojileri alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek; okurlarına güncel, tarafsız, hızlı ve doğru bir şekilde bilgi sunan Türkiye’nin en büyük psikiyatri web portalıdır.

E-Psikiyatri aynı zamanda, NPİSTANBUL Beyin Hastanesi ve Bilim Ortağı olan Üsküdar Üniversitesi bünyesinde yer almaktadır.

Proje başlangıcında marka tarafıyla yapmış olduğumuz görüşmelerde, aşağıda yer alan ortak görüş ve hedefler çıkarılarak, her madde için ayrı ayrı stratejik roadmapler oluşturulmuştur.

  • Technical taraflı kritik sorunların tespiti ve elimine edilmesi,
  • On-Site taraflı sorunların tespiti ve elimine edilmesi,
  • Content tarafında oluşan duplicate, thin page ve cannibilization sorunların giderilmesi,
  • Ardından, mevcut backlink profilinin incelenmesi ve yeni backlink kazanımları için outreach süreçlerinin başlatılması kararlaştırıldı,
  • Google tarafında yürütülen E.A.T. (Medic), Core, M.F.I gibi güçlü updatler tarafında olumsuz olarak etkilenmemek ve güncellemelerden kazanım elde etmek

Bunlara bağlı olarak;

  • Hedeflenmiş olan hot generic keywordlerde 1-3 arasında pozisyon kazanmak,
  • Kullanıcıların genel ve sesli aramalarına en iyi karşılığı verebilmek için short ve long tail kelime gruplarının belirlenmesi,
  • Psikiyatri alanına ilgili ve sorularına uzman görüş ve tavsiyesine arayan yeni kullanıcılara ulaşmak,
  • Aynı kuruluş altında yer alan sağlık özelinde web sitesine yönlendirme yüzdesini arttırma,
  • Rakipler ve sektör bazlı kapsamlı analizler gerçekleştirilerek, aranma trendi 12 ay boyunca devam eden yeni kelimelerin tespit edilerek, yeni içerik stratejisinin planlanması,
Analiz Süreci

Büyük resmi hızlı ve net bir şekilde görebilmek adına; site genelinde öncelikle eğilim gösterilmesi gereken alanın on-site / off-site taraflı mı olduğunu tespit edilip öncelik belirlenmesi için, DeepCrawl ve Ahrefs araçları bu aşamada tercih edilerek kullanılmıştır.

Her iki analiz araçlarından elde edilen çıktılara baktığımızda; %90 oranında temel ve kritik sorunların teknik, content ve on-site taraflı olduğu görülmekteydi. Analiz araçları ile elde edilen içgörüler sayesinde; projeye özel olarak roadmap oluşturularak Wrike’da Gantt şemasında planlamalar oluşturulup, development ve content ekiplerine 45+ task öncelik sırasına göre iletilmeye başlandı.

Analizler boyunca ele almış olduğumuz SEO maddelerine kısaca değinmek gerekirse;

  • AMP sayfalarının implemente sürecinden sonra oluşan hatadan dolayı, canonical ile işaret ettiği sayfaların desktop sürümünden bağımsız ve farklı olduğu keşfedildi ve soruna düzeltilmesine yönelik adımlar iletildi.
  • Sitenin desktop ve mobil sürümlerini ayrı ayrı karşılaştırdığımızda menü, kategori vb. alanların mobilde yer almadığını gözlemledik, Mobile First Indexing geçişinden olumsuz olarak etkilenmemek ve kullanıcılara olumsuz deneyim bariyeri oluşturmamak için ilgili hızlı adımlar atıldı.
  • Crawl budget tarafında ise; Google başta olarak diğer arama motoru botlarının tarama frekansını olumsuz olarak etkileyen; 3X, 4X, 5X response status code dönen URL’lerin en ilişkili kategori ve sayfalara yönlendirilmesi, (bazı sayfaların için 410 status code da bırakılmıştır) sitemap içerisinde yer alan noindex, canonical tag parametresine sahip URL adreslerinin sitemap içerisinden çıkarılmasında ek olarak; 7.000’e yakında tag sayfalarının trafik ve tıklama değerlerine göre bir kısmının yönlendirilmesi ve bir kısmının ise 410’da döndürmesi sağlandı.
  • SEO’nun temel kriterleri tarafında ise; duplice title, description taglerinin CTR’a dayalı tekrar optimize edildi, URL yapısında yer alan gereksiz ID’lerin kaldırılması, liste sayfalarında doğru pagination kullanımı, belli güvenilir kaynakların dışında farklı sitelerden kaynak gösterilerek alınan içerikler için nofollow olarak işaretlenmesi, sitede yer alan sayfalar arası internal link building stratejisi, sağlık sektörüne özel olarak schema markup yapılarılarının iletilmesi gibi daha birçok aksiyona dayalı on-site analizler gerçekleştirilerek development ekipleri ile paylaşılmıştır.
  • e-psikiyatri.com bir sağlık portalı olduğu için, yerel ve global kaynaklardan sık sık faydalanmakta. Bu durumdan dolayı riski olabildiğince minimum seviyeye taşımak için, içeriğin olabildiğince ek yorumlar yapılarak özgün hale getirilmesi ve site içerisinde mevcut kategorilere ek olarak, 10 tane daha ek kategoriler açarak %100 özgün,10X ve evergreen content stratejileri geliştirilmiştir.
  • Son kullanıcıya direkt olarak katma değer sağlamayan duplice ve thin pages sorunu oluşturan sayfa kümesi için; bir grup sayfanın birleştirilmesi, bir grup sayfanın baştan ele alınarak kullanıcı ihtiyaçlarına göre tekrar yazılması veya direkt / endirekt ilişkili olduğu sayfaya yönlendirme ile ilgili planlama oluşturuldu.
Sonuç

Projeye özel olarak oluşturulan Roadmap sayesinde;

%700

Organik Trafik Artışı

%656

Yeni kullanıcı sayısında artış

25K

SERP top10 Kelime Artışı

Future forecast

Technical ve content taraftaki iyileştirmelerin kararlı bir şekilde devam etmesi ile birlikte, 2020 yılı içerisinde 1.200.000’e yükselmiş olan SEO trafiğinin 3.000.000 seviyelerine ulaşmasını öngörmekteyiz.

İnci Akü SEO Başarısı

Yaptığımız SEO çalışmalarının sonucunda 20 Aralık 2016 tarihinde 12.858 olan organik trafiği 30 Kasım 2017 itibarıyla 41.385’e çıkararak toplamda yaklaşık %222 oranında trafik artışı yakaladı.


Es Medya SEO Başarısı

Esmedya, Akşam Gazetesi ile yapılan SEO çalışmaları sonucunda yakalanan başarılar sayesinde Esmedya çatısı altında bulunan 13 projesini Webtures’e emanet etti.


Yükselmeye hazır mısınız?