E-Psikiyatri
Organik Trafiğimizi %700 Arttırdık

Müşteri: E-Psikiyatri

Sektör: Endüstri

Hizmet: SEO

E-Psikiyatri SEO Süreci

%815,14

Yeni Kullanıcı Sayısında Artış

%935,24

Organik Trafik Artışı

Analiz

E-Psikiyatri, 2000 yılında yayın hayatına başlayan, Türkiye ve dünyada yaşanan psikiyatri ve psikoloji başta olmak üzere; ruh sağlığı, nöroloji, beyin, bilim, tıp, sağlık ve sağlık teknolojileri alanındaki gelişmeleri yakından takip ederek; okurlarına güncel, tarafsız, hızlı ve doğru bir şekilde bilgi sunan Türkiye’nin en büyük psikiyatri web portalıdır.E-Psikiyatri aynı zamanda, NPİSTANBUL Beyin Hastanesi ve Bilim Ortağı olan Üsküdar Üniversitesi bünyesinde yer almaktadır.Proje başlangıcında marka tarafıyla yapmış olduğumuz görüşmelerde, aşağıda yer alan ortak görüş ve hedefler çıkarılarak, her madde için ayrı ayrı stratejik roadmapler oluşturulmuştur.
  • Technical taraflı kritik sorunların tespiti ve elimine edilmesi,
  • On-Site taraflı sorunların tespiti ve elimine edilmesi,
  • Content tarafında oluşan duplicate, thin page ve cannibilization sorunların giderilmesi,
  • Ardından, mevcut backlink profilinin incelenmesi ve yeni backlink kazanımları için outreach süreçlerinin başlatılması kararlaştırıldı,
  • Google tarafında yürütülen E.A.T. (Medic), Core, M.F.I gibi güçlü updatler tarafında olumsuz olarak etkilenmemek ve güncellemelerden kazanım elde etmek
  • Web sitesini ziyaret eden okurun, sağlıklı bir biçimde içeriği okuyabilmesi için kullanıcı deneyimi noktasında iyileştirmeler.
1

Süreç

Büyük resmi hızlı ve net bir şekilde görebilmek adına; site genelinde öncelikle eğilim gösterilmesi gereken alanın on-site / off-site taraflı mı olduğunu tespit edilip öncelik belirlenmesi için, DeepCrawl ve Ahrefs araçları bu aşamada tercih edilerek kullanılmıştır.Her iki analiz araçlarından elde edilen çıktılara baktığımızda; %90 oranında temel ve kritik sorunların teknik, content ve on-site taraflı olduğu görülmekteydi. Analiz araçları ile elde edilen içgörüler sayesinde; projeye özel olarak roadmap oluşturularak Wrike’da Gantt şemasında planlamalar oluşturulup, development ve content ekiplerine 45+ task öncelik sırasına göre iletilmeye başlandı.Analizler boyunca ele almış olduğumuz SEO maddelerine kısaca değinmek gerekirse;
  • AMP sayfalarının implemente sürecinden sonra oluşan hatadan dolayı, canonical ile işaret ettiği sayfaların desktop sürümünden bağımsız ve farklı olduğu keşfedildi ve soruna düzeltilmesine yönelik adımlar iletildi.
  • Sitenin desktop ve mobil sürümlerini ayrı ayrı karşılaştırdığımızda menü, kategori vb. alanların mobilde yer almadığını gözlemledik, Mobile First Indexing geçişinden olumsuz olarak etkilenmemek ve kullanıcılara olumsuz deneyim bariyeri oluşturmamak için ilgili hızlı adımlar atıldı.
  • Crawl budget tarafında ise; Google başta olarak diğer arama motoru botlarının tarama frekansını olumsuz olarak etkileyen; 3X, 4X, 5X response status code dönen URL’lerin en ilişkili kategori ve sayfalara yönlendirilmesi, (bazı sayfaların için 410 status code da bırakılmıştır) sitemap içerisinde yer alan noindex, canonical tag parametresine sahip URL adreslerinin sitemap içerisinden çıkarılmasında ek olarak; 7.000’e yakında tag sayfalarının trafik ve tıklama değerlerine göre bir kısmının yönlendirilmesi ve bir kısmının ise 410’da döndürmesi sağlandı.
  • SEO’nun temel kriterleri tarafında ise; duplice Konu Başlığı, description taglerinin CTR’a dayalı tekrar optimize edildi, URL yapısında yer alan gereksiz ID’lerin kaldırılması, liste sayfalarında doğru pagination kullanımı, belli güvenilir kaynakların dışında farklı sitelerden kaynak gösterilerek alınan içerikler için nofollow olarak işaretlenmesi, sitede yer alan sayfalar arası internal link building stratejisi, sağlık sektörüne özel olarak schema markup yapılarılarının iletilmesi gibi daha birçok aksiyona dayalı on-site analizler gerçekleştirilerek development ekipleri ile paylaşılmıştır.
  • e-psikiyatri.com bir sağlık portalı olduğu için, yerel ve global kaynaklardan sık sık faydalanmakta. Bu durumdan dolayı riski olabildiğince minimum seviyeye taşımak için, içeriğin olabildiğince ek yorumlar yapılarak özgün hale getirilmesi ve site içerisinde mevcut kategorilere ek olarak, 10 tane daha ek kategoriler açarak %100 özgün,10X ve evergreen content stratejileri geliştirilmiştir.
  • Son kullanıcıya direkt olarak katma değer sağlamayan duplice ve thin pages sorunu oluşturan sayfa kümesi için; bir grup sayfanın birleştirilmesi, bir grup sayfanın baştan ele alınarak kullanıcı ihtiyaçlarına göre tekrar yazılması veya direkt / endirekt ilişkili olduğu sayfaya yönlendirme ile ilgili planlama oluşturuldu.
2

Sonuç

Projeye özel dönemsel ve yıl özelinde oluşturulan Roadmap sayesinde;Organik trafiği %935,24 oranında organik trafik artışı sağlandı. Yeni kullanıcı sayısında %815,14 oranında yükseliş sağlandı. TOP 10 anahtar kelime sayısında %350 artış sağlandı.
3
e psikiyatri

Başarı Hikayeleri

Calisma Yuzeyi 1 2

AI klonu oluşturularak girişimcinin dijital içeriklerinden özgün kitap başarısı.

Daha Fazlası
otsimo2

Otsimo, Dijital Melek Yatırımcılık Programı birinci dönem kazananları arasında yer…

Daha Fazlası
k59w3W yildiz mobilya

2014 yılında çalışmalarına başladığımız Yıldız Mobilya, ile 3 yılda toplam…

Daha Fazlası
loader