Tchibo

SEO doğal popülerlik ve dijital bilinirlik sağlama çalışması olduğu için, etkisi rekabete bağlı olarak minimum 2,5 - 3 ayda gözlemlenmektedir. Hal böyle olunca organik ziyaretçi artışı ile 1 veya 2 hafta yayında duracak ürünlere SEO çalışması yapmak da kulağa imkansız geliyor. Ancak Webtures olarak Tchibo ile birlikte dünyada ilk kez uygulanacak bir case çıkarma fırsatı bulduk.

Detaylar
Tchibo
Endüstri Gıda

Verdiğimiz Hizmetler

Müşteri Yorumu

Haftalık temalarla değişen içeriğe rağmen yıllık plana göre iki ay önceden başlatılan özel çalışmalarla sağlanan başarı bizim açımızdan oldukça değerlidir. Temayı yayına aldıktan kısa bir süre sonra ilk sıralarda yerimizi almayı başardık.
Bilsev Çatal
Bilsev Çatal
E-Commerce Manager
Tchibo SEO Süreci
Hedef
Global kahve zinciri olan Tchibo, Türkiye'deki operasyonları ile birlikte e-ticaret sitesi üzerinden de satışların gerçekleşmesine yönelik çalışmalar hedefleniyordu. Ana hedef olarak ise aşağıdaki kriterler oldukça önemliydi.
  • Kahve ve kahve makinası ürünlerinin görünürlüğünün arttırılması.
  • Haftalık değişen ürün ve temaların görünürlüğünün arttırılması.
  • Organik trafiklerin arttırılarak Ads bütçesinin düşürülmesi.
  • Gelen trafiklerin doğrudan satışa dönüşecek aksiyon planlarının hazırlanması.
Süreç
Çalışma planlamasını Almanya'daki pazarlama ekibinden gelen 1 yıllık yayına çıkacak ürün planına göre neredeyse 1.5 haftada bir sitedeki ürünler değişiyordu. Yani mevsime göre bir hafta kırtasiye ürünleri satılırken, diğer hafta güneş kremi gibi ürünler ön plana çıkabiliyordu. SEO çalışmaları 2-3 ay içerisinde etkisini göstereceğini göz önüne alarak ön plana çıkarılacak olan her ürün grubu için 2-3 ay öncesinden teknik çalışmalara başlayarak ilerledik.
  • 1 yıllık plandaki ürün gruplarının yayınlanacağı tarihler belirlendi.
  • Ürün gruplarının rekabet düzeyleri analiz edilerek her ürün grubunun rakipleri belirlendi.
  • 2-3 ay sonraki ürünler için 2-3 ay öncesinden teknik çalışmalara başlandı.
  • Kampanyaların tanıtımları çeşitli marka bilinirliği çalışmaları ile desteklendi.
  • Kahve, Kahve makinası gibi ana ürünler hakkında micro bloglar kurularak bu ürünlerin ön plana çıkarılması sağlandı.
Sonuç
Tchibo'nun marka dışı aramalardan dolayı sağlanan SEO (seo non-brand) gelirini 1 yılda %124, (birkaç milyon TL, gizlilik anlaşması sebebiyle rakamlar açıklanmamaktadır.) arttırmayı başardık. Elbette kahve, filtre kahve, kahve makinası gibi birçok sabit satışlı üründe başarı elde ettik, ancak şüphesiz ki sadece Türkiye'de değil Dünyada ilk defa uygulanan bir yapıda haftalık ve 2 haftalık sürelerle zirveyi elde edecek SEO çalışmalarını planladık. Bu çalışma türü SEO standartlarının dışında olduğu için Dünya'da benzerinin olmadığı nadir çalışma olarak Webtures tarafından Türkiye'deki başarılı SEO çalışmalarından biri olmuş ve gurur kaynağımız olmuştur.
  • Ziyaretçi Sayısı %122'lik artış
  • Sipariş Sayısı %108'lik artış
  • SEO non-brand Ciro %124'lük artış

İstatistikler

%122
Ziyaretçi Sayısı Artışı
%108
Sipariş Sayısı Artışı
%124
SEO Non-brand Ciro Artışı

İstanbul Alerji

Alerjik hastalıklar alanında tedavi çözümleri sunan bu alanda ün kazanmış Prof. Dr.Ahmet Akçay’ın kliniği olan İstanbul Alerji üzerinden yü


BKM Kitap

BKM KİTAP Bursa'da yer alan Türkiye’nin ve Avrupa'nın en büyük kitabevi olma özelliği taşıyan bir kitap mağazası. BKM Kitap ile tanışmam


Yükselmeye hazır mısınız?

INSTAGRAM
+ Takip Et