Anasayfa SEM Adwords Başarılarımız Yargı Yayınevi

Yargı Yayınevi

Sınava hazırlık deyince ilk akla gelen yayınevlerinden biri olan Yargı Yayınevi’nin AdWords reklam bütçesini, yaptığımız optimizasyonlar sonucu yarı yarıya düşürürken gelen ciroda ise herhangi bir azalış olmamıştır. Burada harcanan reklam bütçesinin rakamsal olarak pazar payını karşılayan bir büyüklükte olduğunun da altını çizmek isteriz.


Nasıl Başardık?

  • AdWords hesabını devraldığımızda ilk iş olarak kampanya ağaçlarını ve reklam gruplarını kalite puanını artıracak şekilde yapılandırdık.
  • Tıklama oranımızı artırmaya yönelik yeni reklam metinleri oluşturduk. Ve bunların performansını düzenli olarak takip edip en fazla dönüşüme ve dönüşüm oranına sahip metinleri keşfettik.
  • Anahtar kelime listelerini ve eşleşme türlerini yeniden gözden geçirerek revizeler ve eklemeler gerçekleştirdik.
  • Arama terimi raporundan negatif çalışmaları yaptık ve yeni potansiyel anahtar kelimeleri bulup bunları ilgili kampanyalarımıza ekledik.
  • Dönüşüm sayısı, dönüşüm maliyeti ve dönüşüm oranı bazında kırılımları göz önünde bulundurarak kampanya ve anahtar kelime bazında özel tekliflendirmeler gerçekleştirdik.
  • En çok satış getiren ve kar marjı yüksek olan ürünleri/ anahtar kelimeleri keşfedip bunlara özel tekliflendirmeler yaparken aynı zamanda dönüşüm maliyeti yüksek ve dönüşüm oranı düşük ürünlerin / anahtar kelimelerin de tekliflendirmelerini revize ettik.
  • Cihaz, zaman, demografi, lokasyon gibi alanlarda özel kırılımlar oluşturarak bu kırılımlardan dönüşüm değerleri yüksek ve az olanları ayrıştırdık. Ve bu kırılımlara özel kampanya kurguları oluşturup özel tekliflendirdik.
  • Fiyat avantajımızın olduğu markalara özel banner setler hazırlayarak bunları doğru hedef kitleye ulaştırarak daha uygun maliyetlerle trafik sağlarken bu markaların total satışlarını destekledik.
  • Sitemizi ziyaret etmiş kullanıcıları dönüşüm odağında farklı kırılımlara ayırarak remarketing kampanyalarımızı revize ettik ve tekliflerini özelleştirdik.
  • Google Analytics verilerini derinlemesine analiz edip bunlar içinden reklamlarımıza katkı sağlayacak tüm verileri değerlendirip kampanyalarımıza uyguladık.

Tüm bu optimizasyonlar ve diğer teknik çalışmalar ile 1 aylık çalışma sonunda aynı ciro ve işlem sayısını %47 daha az bütçe harcayarak yakaladık.

Şunu da unutmamak gerekir ki herkes AdWords panelini kullanabilir ve bütçe harcayabilir. Fakat burada önemli olan harcadığınız bütçenin karşılığını alabilmek ve bu karşılığı maksimuma çıkarabilmektedir. Şu an reklamlarınızdan memnun olmanız bu bütçe ile daha fazla verim elde edemeyeceğiniz ya da daha az bütçe ile aynı rakamları yakalamayacağınız anlamına gelmeyebilir.

AdWords paneli dışarıdan her ne kadar hemen hemen herkesin kurup yönetebileceği bir alan gibi görülse de çok ince detaylar içermekte ve yeterli tecrübe gerektirmektedir. Aksi takdirde harcanan bütçe ile aslında elde edilebilecek verimin çok çok altında sonuçlar elde edilmesi maalesef söz konusu olabiliyor.

Yükselmeye hazır mısınız?

INSTAGRAM
add Takip Et