Yandex Direct Metin Reklamları

-Anahtar Kelime Çalışması : Pazarda Yandex Direct üzerinde hangi anahtar kelimeler aranıyor ve rakipler hangi anahtar kelimelere Yandex üzerinde reklam veriyor belirlenerek, birbirleriyle ilgili olanların gruplar halinde bir araya getirilmesi.

-Kampanya ve Reklam Grupları Çalışması : Kategori ve ürün bazında ilgili kampanyalar ve reklam grupları oluşturulması ve her reklam grubu için ilgili yönlendirme sayfalarının belirlenmesi.

-Reklam Metinleri Çalışması : Belirlenen ürün, anahtar kelime ve reklamların yönlendirileceği sayfalar baz alınarak reklam metinlerini oluşturma. Yandex Direct, Google Adwords’ten daha farklı bir reklam alanına sahiptir ve ona özel farklı reklam metinleri yazılması gereklidir.

-Negatif Anahtar Kelime Çalışması : Anahtar kelimeler özelinde ilgisiz aramalar var ise (ne, nedir, nasıl yapılır vb.) bu arama öbeklerinin belirlenerek negatif anahtar kelime olarak eklenmesi.

-Metin Reklamları Teklif Optimizasyonu : Yandex Direct, Google Adwords’ten bağımsız olarak çok daha değişik bir teklif yapısına sahiptir. Her sıralama için ayrı teklif verebilir ve reklamınızın o sırada çıkmasını sağlayabilirsiniz. Bu alanın üzerinde detaylı çalışmalar yaparak reklamın konumunu korumasını sağlanması.

Yandex Direct Grafik Reklamları

-Grafik Reklamlar İçin Görsel Hazırlanması : Yandex Direct görsel boyutları Google Adwords’ün izin verdiği boyutlardan farklı boyutlar geçerlidir. Bunun özelinde görseller hazırlatılması ve görseller için içerikler üretilmesi.

-Grafik Reklamlar İçin Anahtar Kelime Çalışması : Grafik reklamları anahtar kelimelere dayalı olarak gösteren Yandex Direct’te, ürünlerin ve kategorilerin görsel gösterim durumuna göre anahtar kelimelerinin belirlenmesi ve bu anahtar kelimeler kullanılarak kampanyalar oluşturulması.

-Grafik Reklamlar Teklif Optimizasyonu : Yandex Direct’te görüntülü reklamların cpc’leri gösterim başına maliyet olarak belirlenir. Belirlenecek tutar ile 1000 gösterim başına maliyet ayarlanarak reklam yayına alınır. Bu tarafta da sürekli kontroller yapılarak cpc’lerin düşürülüp daha yüksek gösterim alabilmek için neler yapılabilir üstünde durulması.