SEO ÇALIŞMALARINDA YENİ DÖNEM

Merhabalar;

Aşağıda yeni çalışma süreciyle alakalı size detaylı bir bilgilendirmede bulunacağız. Ancak okumaya başlamadan önce özetle daha fazla dönüşüm, daha fazla trafik, daha fazla UX, daha fazla mobil uyumluluk, daha fazla fayda ve daha az site dışı SEO, daha az backlink, daha az tanıtım gibi konulara odaklandığımızı bilmenizi istedik.


Dijital pazarlamanın güncelliği ve dinamikliği, bu alanda hizmet veren ve çalışan herkesin bu değişkenliğe ayak uyduracak şekilde mobilite olmayı gerektirmektedir.


Başta SEO olmak üzere dijital pazarlamanın geleceğine ilişkin vizyonumuz: Daha fazla kişileştirilmiş bir çalışma yapısıdır. Kişiselleştirme her ne kadar ajans kafasında "müşteri odaklı kişisel çalışma sistemi" olarak düşünülse de bizler daha da önemli olarak "müşterilerimizin müşterilerine kişisel odaklı bir pazarlama sistemi" anlayışıyla hareket ediyoruz.


Bu doğrultuda gelişen tüm sektörel, teknik demografik değişkenler odağında daha fazla kullanıcıların sitedeki etkileşimleri dikkate alacak şekilde çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz.


UX yani kullanıcı deneyiminin geleceğin en önemli kişiselleştirilebilir veri yönetimi ve strateji geliştirme çalışması olarak gördüğümüz için bu yönde ekibimizi geliştirerek Türkiye'de 40'a yakın değişken analiz gerçekleştiren en büyük UX ekibine sahibiz. Ve bir de güzel haber: Çok yakında ilk Türkçe UX kullanıcı deneyimini anlama kitabımız Webtures Yayınları bünyesinde ekibimiz tarafından çıkarılıyor!


UX Raporları Basic ve Advanced Olarak 2 kısma ayrıldı.

BASIC UX ANALİZİ
  • Dizayn ve Teknik analiz raporu
  • Demografi etkileşim raporu
  • Çıkış oranı raporu
  • Zaman-performans raporu
ADVANCED UX ANALİZİ

Basic UX raporları dahilinde bulunan 4 rapora ek olarak kullanıcı davranışlarını analiz eden;


  • HeatMap analizi (Isı Haritası Analizi)
  • ScrollMap analizi (Kaydırma Haritası Analizi)
  • Kullanıcı video kayıtları analizi

Raporlarını sunarak sitenizdeki kullanıcı deneyimini optimize ediyor ve ek olarak aşağıda belirttiğimiz birçok alanda web sitenize danışmanlık veriyoruz.


  • Ziyaretçilerin sitede geçirdikleri ortalama süre
  • En az süre kalınan sayfalar
  • Yüklenmesi en uzun süren sayfalar
  • Son 1 aya kıyasla mutlak trafik azalışı ve artışı yaşanan sayfalar
  • Ziyaretçilerin sitede en çok zaman geçirdiği saat dilimleri ve ona yönelik stratejiler
  • Site adı ile yapılan aramalar üzerinden gelen ziyaretler
  • Bir sayfanın minimum kaç tıklama ile erişilebilir olduğu
  • Eye tracking analizleri

SEO çalışmalarının algoritma özelindeki sık güncelliği gidişatın site dışı SEO’nun büyük ölçüde şekil değiştireceği ve şu anki yapısının tamamen bitmiş olacağı düşüncesiyle site dışı SEO yatırımını site içerisinde gerçekleştirmeyi daha uygun buluyoruz. Bu sebeple harici bir sitede yayınlanacak makale yerine, web sitesi üzerinde bir makale yayınlayarak onu ön plana çıkaran bir çalışma ile site içi link inşası oluşturmayı daha doğru buluyoruz. Bu çalışma da siteniz bünyesinde artan güçlü bir etki sebebiyle her yeni algoritmada daha da güçlenmenizi sağlayacak bir yapı olacaktır. Çünkü bunu kendimize de uyguluyor bu sayede 7 yıldır 100 lerce farklı site ile rekabet etmemize rağmen SEO kelimesindeki 1. sıramızı koruyoruz.

SİTE İÇİ SEO KRİTERLERİ
  • Baz aldığımız kriter sayısı 90'dan yaklaşık 150’ye çıkarıldı
  • Bu kriterlerin incelemelerini haftalık bazda raporlayacak şekilde planlama yapıldı
  • 404’e düşen sayfaların tespit edilmesi
  • Siteye gelen kırık linklerin tespit edilmesi
  • Siteden çıkan kırık linklerin tespit edilmesi
  • Performans birleştirici 301yönlendirmeleri
  • Link detox çalışmaları
  • Yazılımsal SEO
  • Tasarımsal SEO
  • İçeriksel SEO
  • Site içi Link İnşası
  • Haftalık long tail makale önerileri
TEK AMACIMIZ SIRA DEĞİL!

Her ne kadar referanslarımızı ve başarılarımızı sıralamalarla vurgulasak da, göz önünde olanın dışındaki cevherleri keşfetmeyi daha çok seviyoruz. Bu sebeple SEO kelimesinin sağladığı trafikten daha fazla olan 3 ayrı long tail kelimeye odaklanarak daha kısa sürede daha fazla organik trafiğe sahip olabiliyoruz. Elde ettiğimiz tüm deneyimler ışığında sizlere daha fazla organik trafik sağlayacak çalışma stratejilerini en doğru şekilde gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

MOBİL SEO

Elbette mobil kullanım ve etkileşim oranlarının her geçen gün artmasıyla, mobil odaklı SEO çalışmalarımızın da en profesyonel şekilde kurgulanmasına başladık.


  • Farklı çözünürlüklerde responsive tasarımın verdiği tepkiler
  • Farklı bağlantı türlerine göre sitenin açılış hızı
  • AMP kullanımı ve standartlara uygunluğu
  • UX (Butonların tıklanma alanları, metinlerin okunabilirliği, menülerin erişebilirliği)
  • E-ticaret sitelerinde mobilde dönüşüm tamamlanma oranı
  • Mobil aramalara özel anahtar kelime planlaması
  • Görsellerin mobil için optimize edilmesi - boyutlandırılması
  • Yönlendirmelerin sayısı ve yönlendirme hızları
  • Mobil sayfalarda kullanıcıların kalma sürelerinin masaüstüne göre kıyaslanması

Aylık olarak ise düzenli bir şekilde performans raporları tarafınıza iletilecektir.

PERFORMANS RAPORU
  • SEO visibility
  • Anahtar kelime konumları
  • Trafik kaynakları ve türleri
  • Trafik çekilen kelimeler
  • En çok trafik alan sayfalar
  • Organik trafik artışı
  • Genel Trafik artışı

gibi verileri içermektedir.


Ayrıca, kendi ağımız üzerinde oluşturduğumuz demo sitelerin desteğiyle yaptığımız düzenli çalışmalar sonucu, gelecek algoritmalara yönelik testler gerçekleştirmekte ve çalışma sistemimizi bu testlere göre güncellemekteyiz. Yaptığımız bu çalışmalarla birlikte hem güncellenen algoritmaların etkilerini daha net gözlemleyebiliyoruz hem de gelecek algoritmalara yönelik hazırlıklarımızı planlı bir şekilde yapabiliyoruz.


Çalışmalarımızda daima maksimum fayda ve maksimum verim almaya odaklanıyoruz. Bunun için gerekli olan tüm çabamızı da çalışma sistemimizi Google ve sektör dinamiklerine uygun hale getirmek için gösteriyoruz.